2010. december 16., csütörtök

Karácsonyi párnák

Néhány hete hímeztem egy-egy kis mikulás motívumot a kis unoköcsémnek és húgomnak. Karácsonyra szerettem volna belőlük párnát készíteni (ha már ennyire belelendültem a párna készítésbe és varrásba). Na ez most feladta a leckét. Vagyis inkább a baby plüss, ami a párna anyaga lett. Nem szerettem meg, az biztos. Azt hiszem egy időre hanyagolom is a varrandók listájáról :) Össze-vissza csúszkált, mászkált, nyúlt, pöndörödött. Minden bajom volt vele. A másik gond a minták ferdepánttal történő beszegésekor volt. Ott volt az első gondolatom, hogy kivágom az egészet a kukába. Sehogy sem akart szépen sikerülni. Aztán miután nagy nehezen átvergődtem magam ezen a részen, a mintákat nem tudtam normálisan felvarrni a párnára. Hiába gomgostűztem mégis ferde lett, vagy huplis. Na ott megint majdnem a kukában landolt az egész. De végül is ezek voltak a fő rossz dolgok, utána már csak egyszer kellett lebontanom a párna szegélyét :))). Mire kész lettem mind a kettővel azt hiszem tökéletesre sikerült fejleszteni a bontási technikám :)). Na szóval, a jó kis karácsonyi hangulatom, ami eleinte eltöltött, hiszen milyen jó, hogy a kis rokonkáimnak készítek meglepit, tíz perc után füstbe ment és szitkozódásba csapott át :)). De egy szó mint száz, kész lett. Nem adtam fel. És egész tűrhetően néznek ki, bár bőven van még mit tanulnom!!! De gyakorlat teszi a kontárt :)

2 megjegyzés:

Aranyalma írta...

Szia!
Hányszor jártam már én is így, hogy szívem szerint a kukába dobtam volna azt amin éppen bénáztam... Legközelebb ha ilyen nyúlós anyaggal dolgozol akkor próbáld ki azt, hogy amikor már a színt a színre raktad, hogy összevarrd az anyagot akkor alulra gombostűzz az egy csík vékony, de stabil anyagot és így varrd össze. Ilyenkor is nagyon figyelni kell, de ez az anyag majd vezetni fogja a többit és sokkal kevesebb az esély a hullámosodásra. Vékony tű kell a gépbe is és 2-es fokozatnál nagyobbnál ne legyen föntebb állítva a gép (nekem régi neumann gépem van).
Remélem, tudtam segíteni, szép karácsonyt Nektek!

BoGyo írta...

Szia:)
Nagyon köszönöm a tanácsokat!!! Megfogadom!!! Így teszek legközelebb.
Nekem is egy régi kis "Lucsnik" van (nem tudom leírni máshogy:), de az én varró tudásomhoz még ez is profi:))
Nagyon szép karácsonyt kívánok én is Neked! Örülök, hogy benéztél:)