2011. augusztus 16., kedd

Lazultunk

Végre augusztus közepén sikerült megérkeznie a jó időnek. Ezt kihasználva pénteken loholtunk is a tanyára. Jó kis szalonnasütős partit rendeztünk, közben pedig próbáltuk figyelni a hullócsillag "záport". Mondjuk a záportól messze volt a dolog, mert a telihold miatt olyan világosság volt mint nappal. De azért sikerült elcsípni 11-et. Az egyik gyönyörűen izzó vmi volt, még nem láttam ilyet.
Szombaton beindult a kertészkedés, gyomlálás, karbantartás. Próbáltuk a múltkori vihar kár után még mindig nem működő Digi tv-t helyre hozni. A beltéri egységet már 2x kicserélték, de még mindig nem műkszik. Most megpróbáltuk beállítani az antennát, hátha eltekeredett és amiatt gyenge a jelszint, de sajnos az sem segített. Aztán az én drága kis párom bemérgelve magát, fogta és levette az egész antennát a tartójáról, és azza a szép mozdulattal az antenna tartóban összegyűlt egész éves mocskos víz rázúdult a frissen festett házfalra. Azt sem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Gyorsan hoztuk a slagot, szivacsot és megpróbáltuk helyrehozni a dolgot. De valami olyan szutyok volt a csőben, hogy nem igazán jött le, csak elhalványult :""""(((( Úgyhogy köv. hétvégén festés projekt :"(
De, hogy ne legyen elég a jóból, miközben csutakoltam a falat B. hozta a slagot és megpróbált állítani a szórófején, erre telibe találta a távcsövet, ami az egyik padon volt. Erre már kitört belőlünk a nevetés, hogy ilyen nincs. :) Úgyhogy miután lesikáltuk a falat nekiálltuk távcsőt takarítani :)
De azért jó kis nap volt. Este nekiálltam ismét az ég felé fordítani a szemem. De csak 2 hullócsillagot láttam. Mondjuk gyorsan feladtam a figyelést, miután csöndesen ücsörögtem kint az udvaron és egy nagy kutyesz egyszer csak begrasszált az udvarba és mint aki rendszeres vendég nálunk ment enni a macska tányérjához. Aranyos volt, de azért inkább bementem :)
Vasárnap takarítás után beiktattam egy kis madárlest. A megfigyelt madarak listája: vmilyen bagoly, búbos banka, zöldike, harkály, meg még vmi, amit nem tudtam beazonosítani (vmi poszáta féle lehet).
Szülinapomra a barátnőmtől kaptam egy jó kis madárhatározót. Már nagyon vágytam egy ilyenre. Úgyhogy mostanában bárhova megyünk elengedhetetlen része az úticsomagnak:) Jó lehet annak, aki keni-vágja, hogy éppen milyen madarat lát. De nekem ez még nem megy. Egyrészt távcső nélkül alig tudom kisilabizálni, hogy milyen mintája és színe van, másrészt néha az sem segít, mert olyan sokféle madár van és némelyik csak pici mintában tér el egymástól. Na de majd idővel:)
Különben kert téren kicsit siralmas a helyzet. A répa és zöldség a nullával egyenlő, a cukkini is belassult, a szerencsétlen bokorbabot pedig belakmározta egy nyúl :( Úgyhogy elég siralmas a helyzet. A múltkor ültetett szamóca palánták sajnos nem érték meg a szebb jövőt, úgyhogy azokat is pótolni kell. De legalább a fák szépek. Valamint találtam a sóderhalom közepén egy kis tuja magoncot, gyorsan át is ültettem egy cserépbe és hazacipeltem nevelgetni. Egy korábbi tesója már be van ültetve a Leylandik mellé és már kb. 1 m magas. Remélem ez is szép nagyra nő:)
Nőj nagyra!

Nincsenek megjegyzések: