2012. február 9., csütörtök

Beszámoló

Na kérem. Kipróbáltam a marhaepés szappant. Elmondhatom, hogy hasznos dolog! 
Irigyelem azokat, akik a konyharuhákat patyolat tisztára tudják mosni. Ez nekem nem megy. Mindig marad 1-2 eltávolíthatatlan folt:( Pedig dörzsölöm, áztatom stb. stb. Na most ezeken végeztem a próbát. Bedörzsöltem a régi foltokat is valamint az újabbakat is. Rajtahagytam egy kis ideig, majd beáztattam az egész bagázst mosószódás vízbe, másnap kimostam. Az eredmény: a régi foltok halványultak, de nem tűntek el. A friss foltok viszont teljesen eltűntek!!! Jippíííí! Megtartjuk:)
Kipróbáltam a citromsavas vízkőoldást a mosogatótálcán. Szintén bevált. Legalább olyan jó, mint az ecetes megoldás. És nincs kellemetlen, szúrós illat!
A hétvégi nagytakarításnál bevetem a bóraxot:)

5 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Össze kellene szednem magam és nem csak elméletben, illetve néhány fronton lenni tudatosabb és elkötelezettebb környezet kímélő. Mert nálam, bár az elméleti rész adott, de a gyakorlat mégiscsak a C.ll.t B.ng. Most megyek elbújdosom, és példát veszek rólatok.

BoGyo írta...

Szerintem már az is valami, ha a fejedben megfordul, hogy másképp csináld. Aztán majd jön a gyakorlat is! Drukkolok, hogy megvalósuljanak az elméleteid!!
A kollégáim már azért úgy néznek rám, mint valami földönkívülire, hogy szelektíven gyűjtetem velük az irodában a szemetet. Nekik kellene elbújdosni!

csakBea írta...

Akkor konyharuha ügyben engem nem irigyelhetsz, mert szörnyűek :( Igaz, én dörzsölni nem vagyok hajlandó, de áztatni szoktam.
Ha már erről beszélünk, törölköző ügyben nem tudsz valami okosat? A frottír törölközőim kőkemények, durvák, nem tudok velük mit csinálni. Pedig már volt, hogy ecetet tetem az öblítővízbe,sőt vettem mosódiót is. Azóta mintha még keményebbek lennének... Vagy csak bemagyarázom magamnak, nem tudom. A család meg panaszkodik. Na, én azokat irigylem, akiknek puha a törölközője! (És nem mellesleg szívja a vizet is rendesen)

BoGyo írta...

Nálunk sem igazán pihe-puhák a törölközők. De annyira nem bánom, mert azt tapasztaltam, ha túl puhák, akkor meg kevésbé szívják a vizet. Én úgy szoktam mosni, hogy öblítő helyett kb. 1 dl ecetet rakok a tartályba (felhígítom kb. ugyanannyi vízzel). Igyekszem nem használni öblítőt, de néha elgyengülök, mert hiányzik egy kis illat:)
Azt vettem még észre, hogy a mosószódás mosásnál is puhulnak a ruhák, törölközők. Ha nem akarod elhagyni a mosóport, próbáld ki, hogy fele annyi mennyiséget raksz belőle, a másik felét meg mosószódával pótolod. Melegvízzel felhígítod és úgy töltöd az adagolóba.
A mosódiót én is kipróbáltam. De olyan fura tapintásuk és illatuk volt a mosott ruháknak, hogy inkább elhagytam.
A gyógyszertárban nem mindig segítőkészek. Én is tapasztaltam, hogy az egyik helyen elutasítottak, a másikban meg simán adtak amit kértem. Kakaóvajat meg szódabikarbónát szoktam ott szerezni.

csakBea írta...

Igen, én is úgy vettem észre, hogy ha puhák, nem szívják a vizet, csak a család panaszkodik. Amúgy nekem a mosódióval semmi bajom, csak azt vártam tőle, hogy most aztán megpuhul a törölköző, és mégsem ...