2012. augusztus 13., hétfő

Gyors vacsora

Kaptunk egy láda paradicsomot. Készült belőle mindenféle. River Cottage részből tanult paradicsomszósz, egy csomó spagettiszósz, lecsó stb. Természetesen nyersen is meg kellett kóstolni. 
Imádom a paradicsom levét kenyérrel felitatni és úgy megenni, pont erre az ízre vágytam. Úgyhogy egy bruschetta féleséget csináltam.
Először is kb. 7-8 paradicsomot felkockáztam. Sóval, borssal, bazsalikommal ízesítettem. Belenyomtam még egy gerezd fokhagymát és meglocsoltam olívaolajjal. Majd a kenyérmorzsának felkockázott, szárítás alatt lévő kenyérkockákból olívaolajon pirítottam kb. két maréknyi adagot. Miután a kenyérkockák szépen megpirultak hozzáadtam őket a paradicsomhoz. Jól összekevertem őket. Két tányérba szétporcióztam. Mindegyik tetejére került egy kis feta sajt és pár szem olajbogyó és már ehettük is. 
Fincsi nyári vacsora!
Kert fronton nincs igazán említésre méltó. Mondjuk ez amiatt is van, hogy az elmúlt hetekben nem jutottunk igazán ki, kicsit elhagyatottan néz ki minden. A tök és cukkini terem rendületlenül. Kicsit belehúzott a sonkatök is, de nem lesz vmi bőséges termés. Viszont dísztökből annál több.
A nagy meleg miatt minden meg van égve, a meggyfánk konkrétan úgy néz ki, mint amit lángszóróval megégettek, le is hullatta szinte az összes levelét. Ugyan ez igaz a szamócára is. Nem is tudom honnan fogok szedni palántákat:( Jó lenne egy kiadós eső és utána lehetőleg nem 40 fok.

5 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Nagyon jól néz ki! Kockákkal még nem csináltuk, de ki fogjuk próbálni.

Sajnálom a növényeidet. Tervben van odaköltözés? Vagy nyaralónak akarjátok? Biztos írtad, de már nem emlékszem.

BoGyo írta...

Pirítóssal is jó, de így csak kanalazni kell befelé:)
Sajnos nem tudunk odaköltözni, mert 50 km-re van a munkahelyünktől. Naponta bejárni ez már elég sok mind időben, pláne pénzben. Úgyhogy marad a reménykedés, hogy jön az eső és bírják a kiképzést a növénykék.

Kert utca írta...

Nagyon guszta! Én is eddig pirítósra kanalaztam az ilyesmit, de ez így tényleg még egyszerűbb.

Nem annyira ide kapcsolódik, de eszembe jutott, hoygy a bodzavirágból nagyon lelkesen főztél, én is megcsináltam szörpöd, de már el is fogyott, most viszont itt a bodzabogyó szezon, ebből nincs szörp recepted véletlen? Mert múltkor vásárban vettem méregdrága kézműves szörpöt, erdei gyümölcs volt ráírva, aztán itthon láttam, hogy a nagy része bodzabogyólé volt, erről jutott eszembe, hogy kéne főzni. Itt van is egy recept, de nekem ebből hiányzik kicsit, hogy nincs benne citromsav:
http://divany.hu/eletmod/2012/08/15/bodza/

Köszi,
Kriszti

BoGyo írta...

Pont valamelyik nap olvastam ezt a cikket:)
Még sosem próbáltam a bogyót hasznosítani, de én is elgondolkoztam rajta. Ahogy keresgettem a neten, találtam pár receptet, általában mindenki rakott bele citromsavat. Én azt csinálnám, hogy kinyerem a bogyó levét, egy jó sűrű szirupot főzni belőle cukorral, és ízlés szerint ízesíteném citromsavval. Az az íz miatt sem árthat neki, illetve megőrzi a szép színt.
Hétvégén megpróbálok gyűjteni, mert mi is kifogytunk a bodzaszörpből sajnos. Jövőre sokkal többet kell csinálni, olyan finom:)
Ha sikerül készíteni megosztom a tapasztalatom!!

Edit írta...

Javítottam a linket, de kétszer is fent volt, a képek felett, és alatt, meg írtam a blogomra választ is, remélem most már meg tudod nézni.
Pusza