2012. október 24., szerda

Mindenféle


Az elmúlt pár napban jutott az ősz sokféleségéből. Reggel ködben fürödtünk, napközben napsütésben, este pedig már jó volt behúzódni a kályha mellé, mert olyan csípős hideg volt. De annyira jó volt! Szeretem!! Az illatok, a csodás színek, fantasztikus!
Folytattuk a szőlő kiszedést, más nagyon nem is történt. Begyűjtöttük az újabb adag cukkinit, egy kis sült tököt (talán lesz még pár darab) és megint szedtem egy adag dísztököt. Jó ez a gyűjtögetés, mindig talál vmi finomságot az ember.
A veteményesben elszórva újra kel a mák és a galambbegy saláta, csak úgy magától. Gondolom a mák tönkre fog menni, mint a rengeteg pici napraforgó, de egy kis salátának örülnék, ha jutna a tányérba.
A cukkini szedés közepette rájöttem, hogy jövőre jó messzire kerül egymástól a dísztök és a sonkatök. Szerintem átporozták egymást, mert mindegyikben lettek fura, amorf termések. A sonkatök bekunkorodott, a dísztökökből pedig sok teljesen besárgult, fura formát öltve. Nem lettek igazán szépek a kis törpék. Mindegyikkel van vmi galiba. De ugyan így a cukkini is paráználkodott a sprágatökkel. Legközelebb jobban odafigyelek:) Valamint még egy, áprilisban el kell vetnem a sonkatököt, mert most hoz egy csomó termést, ha még egy hónap jó idő lenne, egy csomó termésünk lett volna. A többieknek jó volt a májusi vetés, de neki már késő lett:( De hát így tanul az ember.

4 megjegyzés:

Piroska írta...

Szépek a tökeid.
Biztos, hogy egymás közelsége nem jó, mert összeporozzák egymást és így nem lehet magot fogni sem.
én májusban vetettem el a sütőtök magját, amiből méltóztatott kikelni 3 szál. Ebből 1-et szétvert a jég június elején, de így a 2 szálon lett 11 db beérett tök és néhány zöld.

BoGyo írta...

Köszönöm a tanácsot! Megfogadom! Én is májusban vetettem, mind kikelt de a termés elég gyenge. Remélem jövőre a szeparáció segít!

Juhmeli írta...

BoGyo, tudod, engem perverz módon érdekel mások (a növények) nemi élete:) Ezért érdekelne, hogy bolti tökmagot vagy saját szedést vetettél. Nálam a bolti magból kelt tökök fajtaazonosak lettek, pedig 3 féle volt egymás mellé vetve.

Óh, az a vadszőlő, egyre inkább érzem úgy, hogy nekem is kell, de még nem tudom, hova.

BoGyo írta...

Bolti magokat vetettem. Nem mindegyik porozta át egymást, de mégis lettek fura termések. Zöld tök (a cukkini csábíthatta el), kunkori sonkatök (ez a dísztökkel pajzánkodhatott), valamint a dísztökök most nagyon elmosódottak lettek, nem úgy mint korábban. Ezért gondoltam, hogy messzebb ültetem őket egymástól. Korábban olvastam és pár éve tapasztaltam is, hogy a csillagtök a fő kavaró, nálunk is elég mókás terméseket eredményezett. De most már tudom, hogy ezt a 3 fajtát is távol kell egymástól tartani:)
A vadszőlőt én is nagyon szeretem. Gyönyörű ilyenkor ősszel, nyáron pedig szuper árnyékot ad! Ültessetek ha van rá lehetőségetek, mert nagyon szép!