2014. február 9., vasárnap

1. osztályos tanuló


Mikor Ricsi megkapta a veszettség elleni oltást elkezdtünk kutyaoviba járni. Az ismerettségi körünkben, szomszédságban nem volt kutyus, akivel játszhatott, szocializálódhatott volna.  Mindenképp szerettem volna, ha egy barátságos, más kutyákkal jól kijövő, a hangos, zavaró környezeti ingerekre jól reagáló kutyesz válik belőle. Hiszen egy házban élünk, szerettem volna, ha nem örökös fegyelmezésből, esetleges rom eltakarításból áll az életünk. Úgyhogy ovisok lettünk. Szerencsére műkődik nálunk Tükörmódszeres iskola, így hozzájuk csatlakoztunk. Nagyon-nagyon szimpatikus ez a fajta kutya, vagyis inkább gazdasuli. Az első alkalomtól kezdve nagyon élveztük mind a ketten. Az ovi arról szól, hogy a kis szeleburdi kutyusok kötődését erősítsék a gazdájukhoz illetve, hogy megtanuljanak ismerkedni, barátkozni a társaikkal. Valamint megtanulják, hogy nem kell félni a városban előforduló fura dolgoktól. Mindig hoztak be vmilyen eszközt pl. biciklit, gyerek motort, huhogó fémlemezt stb. 1órás nagy játék egy ilyen foglalkozás. Vannak ügyességi játékok, mint palánkra futás, alagúton átszaladás, bója kerülés stb. Meglepődtem, hogy Ricsi ezeket különösen szereti, eszméletlen ügyes agility-s, ezt a részt fejleszteni fogjuk nála:)
Nagyon sokat alakult a kapcsolatunk, sok "hibára" rávilágítottak, amelyek javításával gördülékenyebbé vált az együttélésünk. Elkezdtük megérteni egymás kommunikációját. Azon felül, hogy jobban értjük egymást, szófogadóbb kutyusunk lett sikerült levezetni a hatalmas energiáit is. Az ovi előtt is vittem sétálni, de nagyon vadóc módon viselkedett más kutyákkal, így kutyás játszótérre nem mertem vinni. Nem utolsó sorban, arra gondolni sem mertem, hogy elengedjem, mert aztán lepkehálóval szedhettem volna össze, amilyen engedetlen volt. Az ovi elkezdésével ezek a dolgok kezdtek megváltozni. Ha találkoztunk a séta alatt kutyákkal barátságos lett velük, elkezdte megszagolni őket, ő is hagyta, hogy leolvassák róla, hogy ő ki. Kezdett működni a gyere vissza a szabadban. A kertben, nyugodt körülmények között eddig is ment, de egy ingergazdag terep a nagy kihívás. Ezen a sikeren felbátoródva a sétákat úgy intéztem, hogy útba vegyük a kutya játszóteret. És láss csodát, minden rendben volt. Azóta ez a fő irány minden nap. Kész baráti köre lett, akikkel szabadon rohangál és ha hívom visszajön:)
Most lesz 7 hónapos, lassan kiöregedik az oviból. Úgyhogy az oktató javaslatára nekivágtunk az alapfokú tanfolyamnak. Tegnap volt a beiratkozás, ismerkedés a többiekkel. Ha jól számoltam nyolcan leszünk, igazi kis rosszcsontokkal. Ma lesz az első rendes foglalkozás, már csomagolom az iskolatáskát:)))

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elolvastam a honlapon a tükörmódszert,remélem be fog válni nektek,kicsit drágállom/nálunk Gazdagréten van legközelebb ilyen iskola/de nem olvastam el más iskolák honlapját....

BoGyo írta...

Már az ovi része nagyon hasznos volt és tetszett, ezért is mertem belevágni. Mi nagyon élvezzük.

Névtelen írta...

A Tükörmódszerről még csak jót hallottam, de a legjobb visszajelzés, hogy Ricsi ennyire élvezi, és egyszerre megbízható és felszabadult nebuló. :) Sok örömet Nektek együtt a suliban és az életben!
Brigi

BoGyo írta...

Tényleg nagyon jó! Nagyon pozitív volt az egész tanfolyam. Tetszett, hogy nem katonásan állnak a kutyákhoz, hanem kedvvel dolgoztatják őket. Úgy tudott járni a kis farkincájuk mint a motolla, annyira akartak velünk tanulni:) Most vasárnap lesz vége. Sokat fejlődtünk.
Köszönjük szépen a jókívánságokat!!!