2018. február 14., szerda

Boldog Valentín napot:)


4 megjegyzés:

Annuc írta...

Nagyon kedvesek a szívek! Köszönöm a múltkori biztató sorokat a horgolásról, próbálkozom rendületlenül, és közben szembesülök vele, hogy rengeteg féle pálca meg mindenféle bonyodalom van:), szaporítás meg fogyasztás meg körbe horgolás...áhh. Már ott elakadtam, és kérnék segítséget, hogy lehet, nem is jó fonalat, horgolótűt választottam a kezdéshez, folyton beleakad a tű, alig bírom megfogni a horoggal a fonalat, hogy áthúzzam... Tudnál tanácsot adni, hogy mi lenne ezekből a megfelelő (akár méret, típus, stb.) Arra rájöttem, hogy a nyeles kényelmesebb, mint a sima fém tű, de lehet, mindkettőből túl vékonyat választottam. És Te tudod már az összes "pálcát" meg ilyesmiket?:)

Jaj, és teljesen más: várom már a kertes bejegyzéseidet, lassan indul a kertszezon!

Szép napot!
Anna

BoGyo írta...

Egy jó kis pamutfonállal kezd es legalább 2,5-es, 3-as tűvel. Pl. a Catania fonalakkal szerintem szuperül lehet tanulni. Egyáltalán nem szöszösek, nem akad el bennük a tű, könnyen bonthatók és elég vastagok, hogy jól látszódjanak a szemek. Akár 3,5-es tűt is elbírnak. Elöször csak készíts mondjuk 20-30 láncszemet és kezd sima pálcával. Jó pár sort készíts, addig, amíg a végei is szépen kijönnek. Mindig számolj:) Ha mondjuk 20 láncszemet készítesz (az utolsó lesz a magasítás), akkor a sima pálcáidnak a végén 20-nak kell lenni (a magasítást is beleszámolva). Ha számolsz könnyen észreveszed, hogy vmi nem jött ki. Szóval először sima pálca, utána egy ráhajtásos pálca, majd hamis/félpálca. Ezekkel már remekül lehet dolgozni. Utána gyakorolhatod a bővítést (egy láncszembe 2 pálcát böksz) meg a fogyasztást (2 szemet együtt horgolsz le). Nem kell bonyolult mintával kezdeni. A lényeg, hogy meglásd hova is és mennyit kell bökni:) Mondjuk egy sál tök jó gyakorlás.
A körbehorgolás az amigurumi mintáknál bevált szokás. Ott nem zárod le a sort egy kúszó szemmel, hanem a meghatározott számú pálca után egyből kezded az új sort.
Én sokszor keresek rá tutoriálokra a youtube-on, ha vmit nem tudok. Ott mindent megmutatnak:)
Gyakorlás teszi a mestert! Hidd el menni fog!!
Bizony, lassan éledezik a kert. Már bújkálnak a kis hagymásak. Kezd viszketni a tenyerem, hogy végre lehessen kint is tevékenykedni.
Jó gyakorlást és szép hétvégét kívánok!!

Annuc írta...

De aranyos vagy, nagyon köszönöm a sok jó tanácsot! Catania fonalat már be is szereztem, méghozzá két színt, hogy az új szín bekapcsolását is tudjam tanulni, a tűt fogom lecserélni szerintem. Párszor visszalapozok ide még közben, hogy átolvassam a tanácsaidat:)!

A kerttel kapcsolatban már én is alig várom, hogy kint lehessek, a hagymásokat most bádog dézsákba ültettem, és egy ideje nálam is előbújtak már, remélem, szépen mutat majd, meg van csomó terv, amiket télen alkottam:).

Szép napot! Anna

BoGyo írta...

Nyugodtan szólj, ha valahol elakadsz. Próbálok segíteni, legalább egy javaslattal is, hogy hol tudsz utánanézni:)
Jaj, olyan szépek dézsában, cserépben a hagymások. Igazi kis vidám színfoltok. Szombaton pont nézegettem, hogy az én cserepeimben is mutatják már magukat, el is határoztam, hogy vasárnap kicsit kapirgálok az udvaron, erre vasárnap reggelre belepett bennünket a hó:) Még egy kicsit várni kell.
Jó horgolás, tervezést, kertezést! Szép hetet!