2012. július 11., szerda

Még mindig cukkini


Pár napig nem leszünk itthon, úgyhogy muszáj volt kifőzni a hűtőből minden romlandót. Természetesen volt itthon egy kis cukkini:) meg komoly 20 dkg darálthús, két szem paradicsom és egy kis darab sajt. Gondolkoztam mit gyártsak belőle, végül a töltött cukkini mellett döntöttem. Nem volt könnyű döntés, mert így is majd megsültem, de győzött az éhség:) Olaszos ízekre vágytam, úgyhogy a paradicsom jól is jött. 
Hagymán megpirítottam a darálthúst, beletörtem egy gerezd fokhagymát, sóztam, borsoztam, megszórtam oregánóval és majorannával, majd beledobtam az apróra vágott paradicsomot és jól összesütöttem az egészet. Közben meghámoztam a cukkinit, félbevágtam, kiszedtem a magját. Majd belekanalaztam a húsos tölteléket és beraktam a sütőbe. Kb. 20 perc után, amikor már olyan majdnem késznek nézett ki megszórtam a csónakok tetejét reszelt sajttal. Miután megpirult a sajt késznek nyilvánítottam. Finom lett:)
Valaki nem tudja megmondani, hogy miért fáj a gyomrom a kabakosok magjától? Mi van benne, ami ezt okozhatja? Ha csak egy szemet megeszem 1 órás gyomorgörcsöm lesz:( Akár pirított tökmagot eszem, akár rántva vagy akárhogy kész vagyok tőle. Úgyhogy precíziós előkészítés szükséges minden egyes főzésnél, nehogy egy mag is maradjon:(

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Sajnos a görcsökben nem tudok segíteni, de elküldöm a cukkini chutney receptjét, hátha még jól jön. Frissen finom volt, édes-savanyú-csípős. Húsok mellé ajánlják. Pár hét múlva lehet fogyasztani.

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/6342/spiced-courgette-chutney

Én tettem bele egy pici chilit is, ahogy a hozzászólásokban javasolták. A mixed spice-t mézeskalács fűszerkeverékkel helyettesítettem, nagyjából ugyanaz van benne. Ha szereted az indiai, vagy egyéb keleties ízeket próbáld ki. Nem lett sok belőle, kb háromnegyed liter. Három kis üveg.

BoGyo írta...

Köszönöm a receptet!! Nagyon jól néz ki!! Kipróbálom:)