2012. július 4., szerda

Variációk cukkinire

Bújom a cukkinis recepteket. Muszáj egy csomó lehetőséget begyűjtenem, mert hétvégén szerintem ismét egy vödörnyi vár bennünket:) És ha csak 1-2 kaját variálok, akkor a fülünkön fog kijönni.
A Beastie's Bistro blogon nagyon-nagyon jó recepteket találtam, ki is próbáltam az egyik cukkini krémet. Olyan meleg volt otthon, hogy hosszadalmasabb sütés-főzésbe nem volt erőm belevágni.
Belinkeltem a receptet, de azért leírom.
3 közepes cukkinit (kb. 15-20 cm-es) megmostam, meghámoztam, felkockáztam. 1 fej hagymát felaprítottam. Ezt egy kis olajon megpirítottam, hozzáadtam a cukkinit és belenyomtam 1gerezd fokhagymát (nem szeretem, ha túl fokhagymás vmi). Sóztam, borsoztam, raktam még bele pirospaprikát, majorannát és oregánot. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen jól áll a cukkininek az oregánó. Még raktam bele egy pici kakukkfüvet is.A recept javasolja még a petrezselymet, na ez nekem most nem volt itthon, így kihagytam. Miután az egész összepárolódott botmixerrel pépesítettem. Majd pirítottam kenyeret, megkentem a kencével és már falatoztam is. Nagyon finom lett! Kovászos uborkával fenomenális:)
Ahogy olvastam ezt a krémet akár télre is el lehet rakni, csak egy kis olajat kell rakni a tetejére. Ki is fogom próbálni. A lecsót is így tettem el és semmi baj nem lett vele.

11 megjegyzés:

Beastie írta...

Hát igen csak gratulálok a gyors belevágáshoz. Készíts belőle sütit is, az igazán ínyenc dolog és még finom is :) észre nem venni rajta a zöldség hozzávalót :)

BoGyo írta...

Nagyon tetszenek a sütis receptjeid is, főként a cukkini kenyér. Csak az a gond, ha bekapcsolom a sütőt meg fogunk bolondulni :/ De lehet, hogy még is megkockáztatom, mert nagyon ínycsiklandozó! Ugyan így vagyok a cukkinis lepényekkel is, olyan szívesen csinálnám, csak ne lenne ilyen meleg otthon.

Edit írta...

Nálunk most a cukkini krémleves a sláger :) Hidegen esszük a hűtőből. Jól is esik ebben a melegben :)

BoGyo írta...

Mi is nagyon szeretjük, finom dolog!

Juhmeli írta...

Lekvár is lesz? Néha elgondolkodom rajta, de még nem vágtam bele. Ma viszont csatnit készítek belőle, ha finom lett megírom.
Ja és ne feledd a cukkini carbonara-t Jamietől. Tudom, hogy rögeszmés vagyok, de az az egyik nagy kedvencünk.:)

BoGyo írta...

Én is csak szemezgettem eddig a töklekvár gondolatával, de még nem próbáltam. Pedig sokan dícsérik! A csatnira kíváncsi vagyok! Írd meg hogy sikerült! Nem felejtettem el a tésztát:) Be is van már ütemezve a heti menübe:) Tegnap lementünk locsolni és megint lett egy nagy vödörrel:) minden javaslatra szükség van:)

Kert utca írta...

Nagyon örültem ennek a bejegyzésnek, mert már én is akartam keresni cukkinis recepteket, bár nálunk az első hullám után most kicsit megtorpant a termés, de azért remélem lesz még annyi, hogy ezt a krémet kipróbáljam.

BoGyo írta...

Biztos be fog indulni. Egy kis pihenés, aztán megint ontja magáról a termést:) Nézd meg Beastie oldalát, nagyon jó receptjei vannak!!

Kert utca írta...

Be is indult az új terméshullám, úgyhogy holnap csinálom is a krémet, és mivel most megint hirtelen sok lett, gondolkodom ezen, amit írsz, hogy télire is eltenni. Úgy gondoltad, hogy csak üvegbe töltjük, rá egy kis olaj és kész, vagy kell dunsztolni is?

BoGyo írta...

Örülök:)
Szerintem úgy is tökéletes, mert akkor télen bármivel kombinálhatod.
Meg itt találtam jó pár variációt, nézd meg, hátha megtetszik valamelyik:
http://www.receptbarlang.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1064:igy-tegyuek-el-a-cukkinit-telire-savanyusagnak&catid=57:savanyusag&Itemid=117

http://gondaanyu.blogspot.hu/2011/08/citromos-cukkini-dzsem.html

http://tomakonyha.blogspot.hu/2008/02/grillezett-cukkni-s-padlizsn.html

Jó szemezgetést!!

Kert utca írta...

Köszi! Télire a babának gondoltam, mert pont mire elkezd anyatejen kívül is eszegetni, addigra késő ősz lesz:(