2013. február 28., csütörtök

Csicsókáné


Régóta szemezgettem a csicsókával. Mindenféle jót olvastam róla, hogy nagyon egészséges, feltétlenül fogyasszuk, nem utolsó sorban pedig finom.
Valami ködösen rémlik gyerekkoromból, hogy a szüleim próbálkoztak vele, de az ízére nem emlékeztem.
Szóval össz. benyomásom a csicsókáról, hogy nagyon tetszik a virága:)
Na, de elérkezett a nagy pillanat. Anyósomtól kaptam egy jó adag csicsókát. Fel kellett dolgozni.
Úgy döntöttem rakott csicsóka lesz belőle.
Elkészítésében ugyan azt csináltam, mintha rakott krumplit készítenék. Annyi különbséggel, hogy a csicsókát nem főztem, hanem pároltam. Érdemesebb így készíteni, mert pár perc alatt megpuhul, a vízben nagyon szétesne.
A végeredmény egy jó vacsora lett. Csak kicsit fura az édesebb íz, de jó. Az biztos, hogy egy rakat sót felvesz, nem kell spórolósan használni a sószórót:)
Legközelebb megpróbálnék cicegét vagy csicsóka chipset készíteni belőle.
A nagy hátránya a göcsörtös forma. Alig tudtam pucolni. Végül nem is pucoltam, csak jó alaposan lemostam, ledörzsöltem, az egyenletesebb darabokat meghámoztam, de a többi kis aprólékot, göcsörtöt csak szeleteltem.
Azt hiszem szerzek még egy-két gumót és elvetem. Ha nem is esszük rendszeresen, a virágában mindenképp szeretnék gyönyörködni:)

5 megjegyzés:

csakBea írta...

Én is kacérkodtam már a gondolattal, de még nem mertem kipróbálni (az ültetését), állítólag kiirthatatlanul terjed. A virágja tényleg nagyon szép.

Holdgyöngy írta...

Én is kipróbáltam, készítettem valami lepényfélét amit fahéjjal(!) kellett ízesíteni, s rántott dolgok mellé ajánlották köretnek. Ezzel semmi gond sem volt. Jött a második recept, ezt kevertem maradék krumplival, fokhagyma, s kellett volna rá tejszín, helyette tejföl volt otthon. S fűszerezés tán. Isteni íze lett, jól belaktam, aztán kezdődött a morgolódás a hasamban, beleimben, egész délután. Senkinek sem kívánom. Azért nem tettem le róla, van pár tövünk.

BoGyo írta...

Óóó, akkor ez nem túl jó emlék:) Szerencsére mi nem tapasztaltuk ezt a hatást:)
Anyósom készített belőle sült csicsókát, nagyon dicsérték.
Nem rossz dolog, érdemes egyszer megpróbálni. Ha bejön, nyertél egy olcsón megszerezhető, új étel alapot.
Én is olvastam, hogy nehéz kordában tartani. Arra emlékszem, hogy a tanyán nem sok vesződség kellett az elpaterolásához. Bár a homokon mindig egyszerűbb kipusztítani, mint megtartani:)

Hedvig írta...

No, akkor felvettem a csicsókát a kívánságlistámra.

BoGyo írta...

Csicsókázásra fel:)