2010. augusztus 23., hétfő

Nyáresti elfoglaltság

A nyáron elkezdtük kifesteni a lakást, saját kezűleg. Mivel egész nap dolgozunk, ezért csak esténként marad rá idő, így húzódik már egy ideje a dolog :) De nagyon szép lesz!
A festés ugyebár takarítással is jár, nem is kevéssel, ezért beszereztem egy csoda mikroszálas törlőkendőt. Ez egy csoda szuper dolog!!! Nem csak portörléshez szuper, hanem ablaktakarításnál is. Igyekszem minél kevesebb vegyi cuccot használni a háztartási munkák során, és ez a kis kendő teljesen jól szuperál szárazon vagy benedvesítve! Az ablakokat először lecsutakoltam ecetes vízzel, utána pedig átfényesítettem a csoda kendővel. Sehol egy paca, sehol egy folt!!! Nagyon tetszik! Használat után pedig jól kimosom és kész. Természetesen nem öblítős vízben, abban nem szabad. Mondjuk öblítőt amúgy sem használok már egy jó ideje. Helyette egy pici ecetet töltök a tartályba és jó puhák töle a rucik (és nem ecetszagúak). Amit még észrevettem, hogy régebben, mikor még használtunk öblítőt, nem győztem csutakolni a mosógép mosóporadagoló tartályát, mert ronda, fekete nyálka képződött benne. Az ecetes korszak óta gyönyörű tiszta marad. A vízlágyítót is hanyagoltam. Úgyhogy most úgy néz ki nálam a mosás, hogy egy kis mosópor (sajna még nem öko)+2 kanál mosószóda (ami segít a koszt eltávolítani a ruhákból és a vizet is lágyítja)+ecet (ami szintén lágyítja a vizet és puhák tőle a ruhák). Tudom, hogy pici lépés, de lépés!! :)
A mosódióval már régóta szemezgetek, csak tesómnál volt alkalmam megszagolni és nagyon furcsa szaga volt (ő sem merte kipróbálni). Bár az összes fórumon azt olvastam, hogy illatmentesek a ruhák és egész jó hatásfokkal mos, bár valaki meg azt írta, hogy nála nem vált be, egy szó mint száz, eddig nem mertem belevágni. Ha egyszer esetleg valaki idevetődik erre a blogra és van tapasztalata a mosódióval kapcsolatban, szívesen fogadom a tapasztalatokat :)

Nincsenek megjegyzések: