2012. április 3., kedd

Ez is kész

Csak úgy ontom a kosarakat:) Áááá, dehogy. Csak tegnap elkészült az ovális kosárkám is!! Ami végül nem is lett olyan kicsi. Egyenlőre a fizetésre váró csekkeket költöztettem bele, de azt hiszem majd más funkciót fog kapni. Amire büszke vagyok, hogy végre egyedül készítettem el a copf szegést! Jippiiiiii!
Az a baj, hogy leírni nem nagyon tudom, hogy-hogy kell, ezt tényleg látni kellene.
Nagyvonalakban így készült: Miután a hármasgyűrűvel lezártam a berakást az oldalkarókat 1 mögött-1 előtt módon le kell gyökkenteni. Majd 3 db kis pálcát berakunk 3-3 karó mellé (ez fog segíteni, hogy a szegés végén el tudjuk vezetni az utolsó szálakat is). Fogunk 4 db vékony vesszőt és berakjuk a legyökkentett oldalkarók mellé. Kezdődhet a fonás. A segédvessző és oldalkaró kombót szépen felhajlítjuk (ez lesz a copf alja), majd a mellette lévőt is és az azutánit is. Majd a copf felső részét (mely a felhajlított 2 vessző tulajdonképpen) visszahajlítjuk. Ekkor a lenti copfnál már három vessző lesz egymás mellett, ezekből a bal alsó kettőt vezetjük fel mindig, a jobb szélsőt ott hagyjuk. Ez így megy végig, mintha fonnánk. Végül az utolsó vesszőket eldugjuk a kis pálcákkal megjelölt helyre, levágjuk a sallangokat és kész is. (Na jó, elég szűkösen írtam le a lépéseket, de ezt csak úgy lehetne elmagyarázni, ha közben mutatnám. Rajzolni is próbáltam, de csak egy nagy vonal kavalkád lett belőle).
Megszerettem ezt a szegést. Nagyon szép tud lenni. Ami ismét bizonyságot nyert, hogy nagyon oda kell figyelni a vessző választásnál, hogy szép egészséges vesszőkkel dolgozzunk. A végén sem lehet hibás, mert itt a copf szegésnél nagyon meg lehet szívni, ha sérült a vessző. Nagyon könnyen elpattanhatnak és akkor aztán bonthatjuk ki az egészet:( Valamint a másik örök igazság: csak jól beáztatott veszővel dolgozzunk!!!
Most egy kerek kosárkának álltam neki, de az még nagyon az elején tart.

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Nagyon csinos kosárka, sok dologra tudnám használni, ha lenne ilyenem. Legalább álmodozom.

Edit írta...

Hűűű ügyi vagy. Én elvégeztem 2009-re a ksoárfonó fonottbútorkészítő sulit, meló mellett. Hétvégente volt egy hónapban egyszer. Bár azóta nem nagyon tudtam fonni, de úgy vágyom rá...
Na most fejből én sem tudnám megcsinálni a szegést, le van nekem is írva, rajzolgatva :)
A blogomon diavetítésben ott vannak a vizsgamunkáim :)