2012. április 26., csütörtök

Közösségi kert Kecskeméten

Végre nálunk is szerveződik ez a remek lehetőség. Erősen gondolkozom, hogy megpróbálkozom vele. Csak át kell gondolnom, hogy mennyi időm maradna rá munka, a lakás és a tanya rendben tartása után. De egy hívást megér, hogy mekkora terület esne egy emberre, vízvételi lehetőség van-e, be van-e kerítve, mennyibe kerül stb.
Felrakom a plakátot, hátha valakit érdekel.
Kiegészítés: Felhívtam a hölgyet. Nagyon kedves volt. Jelenleg 11 parcella került szétosztásra és pont tegnap el is "kelt" az utolsó. Bár van még feltöretlen rész, amit esetleg ki tudnának osztani, de annak a felszántását már nem tudják vállalni. Amúgy 36 m2 jut egy emberre. Vízvételi lehetőség elég macerás, mert a közösségi háznál van egy kút, ahonnan vizet lehet venni, de csak akkor, ha van ott valaki . Ezeket tudtam meg. Nagyon-nagyon örülök, hogy kezd szerveződni ez a dolog!
Itt van egy fotó az egyik kedvenc blogomról (Skippy's Vegetable Garden), hogy csinálják ezt külföldön:



6 megjegyzés:

Edit írta...

Épp valamelyik este mutatta be a tv, hogy azt hiszem itt Budapesten is létrehoztak egy ilyet. Tényleg jó dolog.

BoGyo írta...

Remélem sikeres kezdeményezés lesz! Szerintem sokan vannak, akik szívesen kertészkednének csak nincs rá lehetőségük és helyük.

Edit írta...

Igen biztos vannak, bár én pesti létemre akikkel beszéltem nagyrészük nem fogná meg az ásót....
Én meg úgy örülök, hogy van kertünk, le is költőznék, biztos hogy le is fogok, bár a fiam velem él itt pesten, de anyum meg egyedül maradt vidéken, mert apum elment novemberben sajnos, szóval most pest-és a kert közt ingázom, jó nagy terület azt sem tudom melyik végén kezdjem, vagy hol folytassam....
Jó dolog kertészkedni, az egyszer biztos....imádom a föld illatát ahogy kifordítom az ásóval.Meg hogy tud örülni az ember mikor kibújnak az első levelecskék.
És ott vannak az állatok is, nekünk csak tyúkok egyelőre, de megyek szomszédolni ahol kecske, ló, meg nyuszi van.

BoGyo írta...

Osztozom a véleményedben. Én is alig várom, hogy vége legyen a munkaidőnek és roboghassunk a tanyára, ahol egyből nekiállok túrni a földet:)
Nagyon szép a veteményesed és tök jó, hogy legalább csirkéket tudtok tartani!! Ha egyszer lesz rá lehetőségem biztos lesz nekünk is! Csak ez még messze van:(

Edit írta...

Bizony jó a csirke,most olyan de olyan szépen tojnak. Kb. 20-an vannak, ugye nem mindennap tojik mindegyik szerintem, de múlt szombaton mikor lent voltam, 18 db-ot szedtem be. És ezek a tojásárak mellett.......

BoGyo írta...

Ejha! Az nem semmi! Gondolom tetszik nekik a friss tavaszi zöld:)