2012. június 28., csütörtök

Egy - megérett a meggy

A tanyaszomszédunk mondhatni teljesen magára hagyta a területét. Évek óta nem gondozza az épületet és a területet sem. Nem értem miért jó valakinek, hogy hagyja lepusztulni az értékeit. Na mindegy, ez az ő dolga.
Viszont a területen van pár vénséges gyümölcsfa, melyek még mindig nem adták fel a reményt és évről-évre hozzák terméseiket. Felhatalmazást kaptunk a szomszédtól, hogy nyugodtan szedjünk róluk, őtőle úgyis ott megy tönkre az egész, nem érdekli. Na egy ilyen csemegézésnek volt az eredménye a cseresznyefáról való lepottyanás. Van egy meggyfa is, ami hasonló korhadt állapotban van, ezért erre már nem mertem felmászni. Csak nyújtózkodva szedegettem, amennyit elértem. Sikerült levadászni egy jó nagy tálnyit. Legalább ennyi a sokból nem megy kárba. Gondolkoztam, hogy mit készítsek belőle. A befőtt, szörp és lekvár között vacilláltam. Végül, a kettőt egy csapásra variáció győzött. Úgyhogy szörp és lekvár készült. 2-3 napig hagytam állni a kimagozott, lecukrozott meggyet. Majd jól kinyomkodtam, leszűrtem. A levet jó sok cukorral egy pici citromlével összefőztem. Nem tudok pontos arányokat, csak kóstolásra csináltam. De úgy gondolkoztam, hogy jóval édesebb legyen, mint ahogy alapból ízlene, mert felhígítva akkor lesz megfelelő (a bodzánál 1-1 arányban ment a lé és a cukor, itt azért ennél kevesebb cukrot használtam).
A gyümölcshúsból pedig lekvárt főztem. Így, lé nélkül pikk-pakk megvolt az egész. Ebbe is csak kóstolás alapján raktam cukrot illetve egy pici citromlevet, hogy szép élénk maradjon a színe. Miután összeforrt, kifényesedett belekanalaztam üvegekbe, fejre állította őket és mentek dunsztolódni
Nem sok, de legalább pár sütire való kijön belőle:)

5 megjegyzés:

csakBea írta...

Ügyes vagy! Így fejre állítva mentek dunsztolódni? A szódásakat én is fejre állítottam egy ideig( az útmutatásod alapján), a férjem azt kérdezte, mi lenne, ha fejre állítva tárolnánk őket?

BoGyo írta...

A dunsztba mar talpon álltak. Csak egy kis ideig állítottam fejre őkat, hogy "beszippantódjon" a kupak ill. a hő miatt teljesen hőkezelve legyen az üveg szája is.

BoGyo írta...

Gondolom nem lenne bajuk, ha fordított állapotban dunsztolódnának. De a fordítás után nem sokkal megtörténik a lényeg, ezért tényleg csak egy pici időt kell így tölteniük:)

csakBea írta...

Köszönöm :)

Juhmeli írta...

A szomszéd kertje...
Mindig tartogat meglepetéseket:) Most éppen jókat. A meggy nagyon hálás gyümölcs, sok finomság készül belőle, már várom, hogy nálunk is teremjen.
Szépek a címkéid.