2012. szeptember 19., szerda

Aszalok rendületlenül

Biztos a korral jár :), de egyre inkább gyűjtögető életmódot folytatok. Mármint a kaja terén. Régebben nem voltam ilyen spájzolós, de most amint van egy kis "felesleges" élelem, máris azon töröm a fejem, hogy milyen módom tegyem el, hogy később is felhasználható legyen. Úgyhogy sorra készülnek a befőttek, lekvárok és az aszalványok. 
Az aszalt gyümik amúgy is a gyengéim. Nagyon szeretem őket.
Még mindig tartanak az anyósoméktól kapott gyümölcsök, úgyhogy tegnap beraktam egy tepsi szilvát aszalódni. Megmostam, kimagoztam a szilvaszemeket, sütőpapírra raktam őket és mentek a kb. 50 fokos sütőbe, aminek az ajtaját egy kicsit nyitva hagytam. Kb. 5 órát voltak bent, majd késznek nyilvánítottam őket. Nagyon finomak lettek. Mivel elég érett szilvák voltak, így a cukor még koncentráltabb lett bennük. Mint a szilvalekvár, olyan ízük lett. Nyami:) (az a baj, hogy tényleg jó lett, csak így rá fogok járni és még a tél előtt el fog fogyni:). Én most kettészedtem őket, de nyugodtan lehet a magozás után egészbe is hagyni őket, hogy lehessen tölteni beléjük vmit.
Almát és paradicsomot már korábban készítettem. A zéróval egyenlő barack termés miatt sajnos ez kimaradt. De szívesen kipróbálnám egyszer a banánt, mert a banán chips-et is nagyon szeretem:)

5 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Úgy néz ki, hogy lesz 15 kg szilvánk, majd lecsípek belőle aszalásra:) Köszi a részleteket!

Juhmeli írta...

Egy próbatepsit most tettem be, igaz egészben hagytam a szemeket, de ledörzsöltem a viaszt. Majd megírom, hogy sikerült.

BoGyo írta...

Biztos finom lesz! Nem lehet elrontani!

Juhmeli írta...

20 órát töltött a nyitott, először 50 utána 70 fokos sütőben, de aztán kivettem, mert kellett a sütő. Még elég szaftos, puha maradt, bár ránézésre megfelelően ráncos, és nyomásra a cukros lé sem jött belőle. Ízre isteni szilvalekvár. Nem tudom, meddig fog elállni. Befőttes üvegbe raktam a hűtőbe. Remélem nem romlik meg a felhasználásig. Legközelebb megpróbálkozom a félbevágottaddal is.

BoGyo írta...

Szerintem ennyi idő elég kellett, hogy legyen:) Üvegben van nálunk is, eddig még semmi gond nincs vele. Csak, hogy nagyon szem előtt van és rohamosan fogy:D