2012. szeptember 26., szerda

Az én kis segítőtársam :)

Korábban írtam már, hogy régóta próbálkozom, hogy minél kevesebb vegyszert használjak.
Sajnos a mosással még nem jutottam dűlőre. Kipróbáltam a mosódiót, de valahogy nekem nem vált be. Fura illatú és fura tapintású lett tőle a ruhánk. Úgyhogy egyenlőre maradt, hogy fele adag mosóport használok, a másik felét mosószódával egészítem ki. Ez eddig tökéletesen bevált. Egyszer főztem mosószert mosószappanból, boraxból és szappanreszelékből. Még nem teljes a siker, vmit elszámoltam, úgyhogy fejlesztés alatt a projekt. Az öblítőt viszont 99%-ban elhagytam és ecetet használok helyette. A maradék 1% azért maradt el, mert néha elcsábulok és egy kicsit öntök a tartályba, hogy legyen egy kis illatuk a ruháknak.
Viszont az ecet minden napi segítőtársam. Mindenféle tisztítószert helyettesít. Használom a konyhában, fürdőben, ablakmosásnál, szóval szinte mindenhol. Nincs szükség ezer féle szerre, ezzel minden megoldható, hiszen az ecet nem csak tisztít, de fertőtlenít is.
Egy ausztrál blogon találtam egy univerzális tisztítószert, ami nekem is bevált. 1 rész mosogatószert (én a békásat szoktam használni) és egy rész ecetet kell egy spricnis üvegbe tenni és kész is a mutatvány. Imádom. A legjobb. Nálunk nagyon gyorsan vízkövesedik minden, de ezzel pikk-pakk rendbe lehet szedni. Illetve a vasfoltokra is szuper. A tanyán mindig szenvedtem, hogy mivel tudom a vasas víz okozta elszíneződést eltávolítani, na ez arra is tökéletes.
Nagy előnye még, hogy a sima ecet használattal ellentétben, nem marja a nyálkahártyát. Olcsó, egyszerű az összeállítás, bármeddig eláll. Csak javasolni tudom:)

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egy ideje spórolásként én is használom tisztogatásra és fertőtlenítésre az ecetet, na meg a mosogató lefolyóba: 20%-os ecet- rá egy kis szódabikarbóna és frankó.Eszter

BoGyo írta...

Én is szoktam így használni lefolyótisztítónak és tényleg szuper!
A szódabikarbóna meg sütőt tisztítani remek.

Juhmeli írta...

Gondolatolvasó vagy! Tegnap, ahogy pakoltam be a mosógépbe a ruhákat, rád gondoltam, és a mosópor kiváltó vegyszerekre:) Ecettel én is szoktam öblíteni, és vízkőteleníteni, de kipróbálom a csodaszeredet is. És a lefolyó tisztítótokat is.

BoGyo írta...

:) Remélem Neked is beválik! Komolyan jobb mint bármelyik méregdrága termék.

Juhmeli írta...

Már hetek óta mondogattam az ablakoknak, hogy lemosom őket, de mindig elmaradt. Tegnap megadtad az utolsó löketet és ha nem is mindet, de legalább a felén túl vagyok.:) A lötty nagyon jól működött, igaz a végén már csak almaecet volt itthon, de sebaj!

BoGyo írta...

Gondolom nem számít, hogy milyen, csak az árában van különbség. Én is ablakot pucoltam tegnap, ma következik a második felvonás:/

Juhmeli írta...

BoGyo! Küldj egy emilt a postacímeddel, hogy küldhessem a lányhaj magokat.