2012. szeptember 17., hétfő

Őszi hangulatban

Végre-végre-végre-végre. Pár hét kihagyás után ismét a tanyán voltunk. Komolyan, pénteken már olyan mehetnékem volt, hogy visszaszámoltam az időt:) Sok jóra nem számítottam, mert az elmúlt hetekben nagy meleg volt, mi pedig nem tudtunk kimenni locsolni. Úgyhogy sejtettem, hogy elég megviselt növények fognak várni. Így is lett. A fű szalmaszáraz, a szamóca, málna ropogósra sült, az összes bokor lekókadva, az egyik fűzfa pedig zöld-sárgában pompázva. Egyszóval gyászosan festett minden. Esti program nem is volt más mint az életmentő locsolás, aminek reggelre lett is hatása. Na persze, nem a ropogósra sült növénykéknél. Sajnos eső nem igazán volt csak egy iciri-piciri, ami nem sokat osztott-szorzott a szomjas növényeknél.
A szárazság a királydinnyét és egyéb gazokat nem fogta vissza a növésben. Úgyhogy szombaton azzal szórakoztam, hogy királydinnyét vadásztam, amit csak lehetett próbáltam tövestől elpusztítani. Elég mocsok egy növény, olyan szúrós, jó pár gyulladt szúrást köszönhetek neki. Aztán következett egy kis fűnyírás, kb. ebben az évben az utolsó.
Elkezdtem leszedegetni a dísztököket. Lesz egy csomó.Egyenlőre csak párat raktam ki, hagyom hagy érjenek még. 
Sajnos a sütőtök nem váltotta be a reményeinket. Csak pár darab lesz. Nem tudom miért nem sikerült. Rossz volt a mag? Későn vetettük el? Fogalmam sincs. Jövőre viszont másfajta magot veszek az bizti, hátha az segít.
Jó volt kint. Reggel már jó kis csípős idő, egyre színesedő növények. Imádom!
Eggyel nőtt a gyűjtemény.

3 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Szép összeállítás! Én sem bírtam magammal dísztökügyben, sőt egyet már ki is faragtam mécsesnek:)
Kívánom, hogy a hétvégén is tudjatok a tanyán őszözni, a klassz hintaágyon, plédbe burkolózva.

BoGyo írta...

Jaaaaj, ne is mond. Már indulnék is:)

Névtelen írta...

szép