2012. szeptember 5., szerda

Készülődünk a télre

Megérkezett a szeptember. Beindultak a szüretek, beérnek a gyümölcsök. Jó volna ha fokozatosan teremne minden, mert néha azt sem tudjuk hova kapjuk a fejünket, ha beérik egy adag paradicsom vagy más finomság. Múlt nyáron kipróbáltam a paradicsom aszalást (sütőben) és mivel bevált az eredmény az idén sem hagyom ki. Most viszont alkalmam volt kipróbálni egy aszalógépet. Szárítottam vele paradicsomot, szilvát, almát és bazsalikomot. Az eredmény nem rossz, viszont eszméletlen sok idő, mire elkészül. Úgyhogy nem fogok beruházni ilyen kütyüre, marad a napenergia és a sütő.
A héten anyósoméknál segítkezünk ezt-azt. Náluk a paradicsom nagyon jól érzi magát. Hétfőn két óriási kosárral lett. Nem is tudom hova tegyünk ennyit. Csináltam egy giga adag cukkinis spagetti szószt, de még mára is volt belőle bőven. Ebből a maradékból lasagne-t gyártottam. Őszintén szólva nem szoktam készíteni, pedig nagyon szeretem, de valahogy sosem került rá sor. De most muszáj volt vmit kitalálni, mert spagettihez már nem volt kedvem. Úgyhogy nekiálltam.
Adott volt a darálthúsos spagetti szósz. Készítettem hozzá besamel mártást. (kb. 5 dkg vajon elkevertem 4 kanál lisztet, felöntöttem kb. 7 dl tejjel. Folyamatosan kevergettem, hogy csomómentes legyen. Miután besűrűsödött ízesítettem sóval, borssal, szerecsendióval). Kikentem egy tűzálló tálat vajjal és elkezdtem rétegezni. Alulra besamel, majd tészta, paradicsomos szósz, besamel, tészta, szósz, besamel és így tovább. Nekem kb. 4 szint lett. Az utolsó tésztát megkentem besamel-el, reszeltem rá sajtot és ment a sütőbe. Kb. 180 fokon sütöttem 40-45 perccet. Nem egy nagy mutatvány, a végeredmény pedig remek lett:)
Lefotóztam a művet. Jobban nézett volna ki tányéron szervírozva, de elég éhesek voltunk, erre már nem volt idő:)

7 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Hú, az aszalt almát lehet megpróbálom, esetleg a szilvát is, ha sikerül finomat kapni. Jól néz ki a lasagne, én is ritkán készítek, mert tésztagép nélkül nagyon nehéz munka kinyújtani a tésztát.

Kert utca írta...

Juhmeli, Te hős vagy, ha képes vagy tésztát nyújtani! Én bizony boltival szoktam, pont tegnap volt nálunk is, kb. ugyanígy csináltam én is.

BoGyo írta...

Minden elismerésem! Én is boltit használok:/ Probáld meg a gyümilwt, mert nagyon finomak lettek, pedig a szilva nem is volt túl édes.

Juhmeli írta...

Aprótésztából én is boltit használok, de Feri nagyon szereti a házit, frisset, mert egész más az íze, állaga. Van, hogy ő gyúrja, nyújtja, ha engem nem tud rávenni.:)

Feri szerzett Besztercei szilvát, lehet megpróbálom vele, meg a Gála almával. Sütőben ugye nem tart nagyon sokáig az aszalás?

BoGyo írta...

Legkisebb fokozaton aszald és egy kicsit hagyd nyitva a sütőajtót. De kb. 4 óra ott is lesz ha nem egy kicsit több:(
Ügyesek vagytok a tésztával! Az bizti, hogy egész más az íze. Imádtam amikor a nagyim készítette:)

Névtelen írta...

Én meg csak úgy szívesen olvasgatom amiket Írsz, köszi.

BoGyo írta...

Köszönöm:)