2017. január 9., hétfő

Zimankó


Igazi téli, fagyos napok járnak felénk is. Hétvégén -17 fokot mértünk. Hálás vagyok, hogy van egy meleg otthonunk, ahol testünk-lenkünk megmelegedhet. 
Rikikivel rövid sétákat teszünk, szegénykémnek gyorsan átfagynak a kis lábai. Olyankor lecövekel és fel kell venni megmelengetni:) Hazaérve lefekszik a kályha elé és sütteti magát. 
A madáretetőn nagy a forgalom. Nem győzöm újratölteni. Sok-sok cinke látogat meg. Nagy örömömre többször láttam vörösbegyet és egyszer egy szajkót is. Szeretem őket figyelni.
Remélem a kis növénykéim nem sínylik meg ezt a nagy hideget. Új év előtt már láttam egy-két krókusz és nárciszt kibújni a földből. Most mindegyikük megfagyott:( Bárcsak ne lennének nagy károk!
"A nyár a bölcső és a tipegés, de a tél a nagy iskola és a próbatétel." (Fekete István)

2 megjegyzés:

Zóra írta...

Sajnos hozzánk idén nem jönnek a madárkák, pedig felkészülve vártam őket. Többféle magocska, víz és madárgolyó kitéve. Fogalmam sincs miért maradnak el. Lehet a szomszédba költözött cica (és a többi kandúr akiket idevonz) az oka? :(

BoGyo írta...

Ó sajnálom! Nem tudom mitől függhet, hogy jönnek vagy sem. Tavaly nálunk is volt egy jó hónap, amíg alig láttam őket. Pedig nincs macska a szomszédban. De utána úgy beindultak, hogy nem győztem szállítani az ellátmányt. Remélem Nálatok is így lesz!