2013. június 19., szerda

Vasas vízfolt eltávolító csoda elixír:)

Talán más is küzd ezzel a problémával.
Régóta keresem-kutatom a tökéletes megoldást, amivel tisztán tudom tartani a tanyán a fürdőt. Fúrt kútról van megoldva a vízellátás és eszméletlen vasas a vizünk. Vasszűrőben nem gondolkodunk, mert eszméletlen drága. Sajnos a fürdőben pár nap után befogja a szanitereket a vasas víz, nem győzöm sikálni.
Próbálkoztam mindennel kezdve a bolti kencéktől a természetes megoldásokig. Először használtam Cif-et, aztán Szavo folyékony súrolót. So-so a megoldás, sok-sok dörzsölés és még sem 100%-os eredmény. Aztán elkezdtem használni a jól bevált ecetes-mosogatószeres tisztítómat. Ez már egész jó eredményt hozott, de még mindig nem tökéleteset. De hétvégén megtaláltam a megoldást!
Nagy mennyiségben fogy nálam a citromsav. Szeretek vele kezet mosni kertészkedés után. Gyönyörűen tisztítja a bőrt. Illetve vízkőtelenítéshez is nagyon jó. Úgyhogy kipróbáltam a vasfoltra. Nem is tudom eddig miért nem jutott eszembe. Szóval 2 dl vízben elkevertem egy jó púpos kanál citromsavat. Majd szépen szivaccsal felhordtam a "kezelendő" felületre. Dörzsölgettem pár percig, már éppen azt gondoltam, hogy "na ez sem fog beválni", amikor egyszer csak elkezdett megváltozni a cirtomsavas víz színe áttetszőből, zöldes-sárgás-koszos vízzé. Na erre, már egyből jobb kedvem lett. Szépen átdörzsöltem mindent, csempét, zuhanytálcát, amit csak kellett. Mindenhonnan folyt a koszos, vasas víz. Majd leöblítettem és nem maradt más, mint a vakító fehér zuhanytálca, ragyogó csempe. Juppiájééééé:) Végre megtaláltam a megoldást:))))

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Remek a megoldás!
A mi második otthonunkban is állandó sikálás megy, ott is fúrt kút van. Viszont restellem, de még soha nem használtam citromsavat semmihez.
A kézmosás ötlet kertészkedés után is nagyon tetszik, puszta kézzel tépem ki a tarackokat itthon- bárcsak kis 2 levelű gazocskák lennének, de ááá, dehogy. A gyökerük is több méter és állítom, osztódással szaporodnak:-(a kezem utána olyan mint egy piaci kofáé:-(
Szóval segítesz? Hol lehet kapni? Kézmosáshoz úgy használod mint egy szappant?

BoGyo írta...

De örülök, hogy ellátogattál hozzám:)
Ismerős a tarack ügy, nálunk is mindenhol ő akar nőni. A fene vigye a dolgát.
Citromsavat gyógyszertárban vagy bio boltban tudsz beszerezni. Ezeken a helyeken normál áron adják. Fél kg pár száz forint. Vagy esetleg még mezőgazdasági boltban, de ott nagyobb kiszerelésben van.
Én nagyon szeretem használni. Kézmosásnál a nedves kezemre szórok kb egy kiskanálnyit aztán csak dörzsölés, mint a szappannál. Szépen kifehéríti a körmöt is. Csak vigyázz, ha sebes a kezed, nagyon fog csípni.
De nagyon jó még vízkőoldáshoz is. 2-3 dl vízben feloldasz kb egy evőkanálnyit, aztán ugyan úgy használod mint bármelyik más tisztítószert.
Remélem tudtam segíteni:)

Névtelen írta...

Persze:-)
Nagyon szépen köszönöm a jótanácsokat!

Unknown írta...

Szia! Nálunk is vasa a víz. A citromsavas dolgot én os ki fogom próbálni :)
A mosógépt és bojlert mennyire viseli meg nálatok a vas? És mosni hogy tudsz, lehet valami tenni a ruhák elszineződése ellen?
Köszi a válaszokat!

BoGyo írta...

Szia! Nem folyamatosan használjuk a tanyán a mosógépet, így azzal kapcsolatban nincs biztos tapasztalatom. Viszont a bojler 30 éve lett felszerelve és még szerencsére semmi baja. A mosógépet szerintem ha havonta átöblíted citromsavas vagy ecetes vízzel, segít, hogy ne tudjon nagyon lerakódni. A kint mosott ruhák eddig még nem színeződtek el. De tényleg nem heti szinten használom, így nem tudok biztosat mondani.
Sajnos a megfelelő szűrő berendezések baromi drágák:((

Unknown írta...

Köszi a választ!
Ecettel oblitek remelem az segit majd :)