2016. augusztus 15., hétfő

Horgolótű új ruhában

Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy lehetne szebb horgolótűkkel munkálkodni. Nekem sajnos nincs régi, nagymamámtól rám maradt szépség, amiket pedig vásárolni tudtam, egyik rondább mint a másik. Nem vagyok kibékülve a mindenféle színű, műanyag nyelű tűkkel. Úgy gondolom, hogy bármilyen kézimunka a szép létrehozásáról szól, akkor az eszköz is legyen hívogató, öröm legyen kézbe venni. 
Többféle irányban próbáltam elindulni. Először gondolkoztam, hogy valamivel bevonom/ befestem az eredeti nyelet. De ezt elvetettem, valószínű vagy rossz tapintású lenne, vagy egy idő után lekopna a bevonat.
Próbáltam esztergályost szerezni, aki készítene nekem fa horgolótűt, de itt sem jártam sikerrel, senki nem akart játszani velem.
Így tovább agyaltam. Hétvégén a kis barátnémmal kinéztünk a gubera piacra és az első dolog, ami szembe jött velünk, ez a szép nyelű kés volt.

Nagy boldogon ki is fizettem és alig vártam, hogy nekiálljak átalakítani.
Az áldozatom ez a piros horgolótű lett. Őt utáltam a legjobban. Úgyhogy mindenféle lelkiismeret furdalás nélkül trancsíroztam szét, hogy a műanyag burkolatból kiszabadíthassam a horgoló fejet.
Majd  a késnek estem neki. Ezt sikerült el is rontani, mert beletörtem a nyélbe. De megoldottam a problémát. Szépen kifúrtam a másik végét és abba erősítettem a horgolótűt.
A végeredmény számomra tökéletes lett.
Még átkentem faolajjal, hogy egy kicsit felfrissítsem a kiszikkadt fát és kész is lett a mű.
Nagyon örülök neki! Ilyenre gondoltam. Vele öröm lesz a horgolás:)
 

3 megjegyzés:

Monika írta...

Mekkora ötlet!!!!!!Én is utálom a műanyag nyelű horgolótűket!Szuper vagy! Szépséget alkottál!

Névtelen írta...

Ezek a fajta horgolótűk valóban nem mutatósak. A megoldásod tetszik mert valóban szép a végeredmény!
A műanyagot mivel operáltad le? A késpengét ami beletört , azt csípőfogóval kellett még utókezelned, hogy ne lógjon ki?

BoGyo írta...

Mamka: Köszönöm! Remélem beválik, mert tetszeni, nagyon tetszik:)
Emőke: Fogóval szétroppantottam és úgy ki tudtam szedni. Bár trancsírozni kellett, mert a műanyag is elég vacak volt, szinte nyúlt, de sikerült. Szerencsére a késpenge pont a tőbe tört, így nem lógott ki. Próbáltam csőrös fogóval kiszedni, de annyira be volt ékelődve, hogy nem sikerült, meg féltem, hogy elreped a nyél, ha nagyon feszegetem. Egy kis fém lezáró pöcköt oda tudtam ragasztani, így nem látszik és szépen lezárja a véget.