2012. május 10., csütörtök

Bodza, bodza

Elkezdtek virágozni a bodza bokrok. Imádom az illatát, na meg az ízét is. Úgyhogy neki is álltam bodzalevet gyártani. Hétvégén pedig ha nem jön közbe semmi, akkor bodzaszörpöt készítek. Jó lenne, ha télen is élvezhetnénk ezt a finom ízvilágot. Eddig még szörpöt nem készítettem, de majd csak boldogulok.
A bodzalevet a szokásos módon készítettem. 5-6 bodzavirág, víz (kb. 2,5 l), egy citrom felkarikázva, kb. 12 ek. cukor (ízlés szerint) és ha nem elég savanykás, akkor egy pár szem citrompótló. 1-2 napig állni hagytam, aztán leszűrtem és már ittuk is:)

7 megjegyzés:

Kert utca írta...

Én ma készülök este ilyet csinálni, nálunk a családban ez fut bodzaszörp néven, bár tényleg nem az, hiszen nem áll el sokáig, ezért én fagyasztani szoktam, és mennyei télen elővenni egy dobozkával!
Rendes szörpöt még nem csináltam, de mindig tervezem.

BoGyo írta...

Nagyon jó tipp a fagyasztás!! Sajnos nekünk csak pici fagyasztónk van, nem sok minden fér be. Mindig puzzle-ozok a húsokkal:)

csakBea írta...

Én is kíváncsi lennék, hogy mi a különbség az ital és a szörp között. Mármint elkészítésben.

BoGyo írta...

Az én olvasatomban az alábbi:) Az italnál végül is egy limonádét készítek, ebben áztatom a bodzavirágot. Ezt simán isszuk, nem hígítjuk.
A szörpnél pedig először citromos lében áztatjuk a virágokat pár napig, majd ebből a léből egy tömény cukros szirupot főzünk (ahány liter lé, annyi kg cukor). Ez szépen eltartható.

Juhmeli írta...

Ti már elkezdtétek? Hmmm, de jó nektek! Már én is tervezem a virággyűjtést, lehet holnap neki is ugrunk. Italt még nem készítettem, csak szörpöt, de kipróbálnám szívesen. Köszi az ötletet.

csakBea írta...

Én nem tudom, italt csináltam-e vagy szörpöt tavaly, de az biztos, hogy nem tettem hűtőbe, hanem kint áztattam, kicsit szerintem meg is erjedt. Gondoltam is rá, hogy ez csak egy ízesített limonádé, nem tudom miért hívják bodza akárminek.

BoGyo írta...

Egyszer nekem is megbuggyant. Azóta szigorúan hûtôben áztatom:)