2012. május 7., hétfő

Ellenőrzés


Hétvégén csak annyi időm volt, hogy anyukámtól hazafelé beugrottam a tanyára, hogy minden rendben van-e. Szerencsére jó eső lehetett ott is a hétvége felé, mert szép zöld volt minden, a talaj is szinte nedves volt. Alakulnak a növények, bár a téli fagy hatása folyamatosan megmutatja magát. Az orgonán a virágok nem nyíltak ki, csak összeaszódva csüngenek a bokrokon:( A diófán csak a korona tetején van lomb, alul csak néhol van egy-két levél. Szegény fa elég szomorú látvány:( A szőlő sajnos nagyon megfagyott. Van egy-két fajta, ami rendben van, de a zala, zweigelt és veltelini sajnos nagyon rosszul fest. Hébe-hóba van egy-két zöldellő tőke, de a 90% sajnos elfagyott:(((( És ez jellemző a körülöttünk lévő gazdák földjeire is:(((
A vakond bezzeg nem fagyott ki. Most a kert hátsó részét pécézte ki magának a kis szemét. Elég vészesen néz ki ott az udvar, mintha valaki minden egyes lépésénél kiborított volna egy nagy vödör földet. Vki nem foglalkozik vakond szedő kutyák/ macskák bérbeadásával? :))

3 megjegyzés:

Edit írta...

Valami vakondszedő valami nekem is jó lenne....nekem egy két frissen vetett ágyam néz úgy ki ahogy leírtad...tök dühös vagyok én is. Valaki írta nekem, hogy bodzaágat kell beledugni a lukakba. Hát lássuk mit csinál majd tőle.

Juhmeli írta...

Sajnálom a diótokat, sok helyről hallottam, hogy nagyon megsínylették a telet. Nálunk is most kezdtek hajtani, de mieink még kicsik. A szőlő, még a ház melletti is, csak itt-ott hajt, de a hegyen, sokkal kitettebb helyeken semmi bajuk látszólag, szépen hajtanak.

Nem tudok vakond ügyben okos lenni. Láttam néhány napja, hogy élvefogó csapdákat is árulnak internetes webáruházban, ha alszotok lent a tanyán, ki lehet próbálni, de ezzel nincs tapasztalatom.

Nálunk még mindig túr, pedig már 6:6 az állás.

BoGyo írta...

Sajnos felénk ilyen nagy fagyok voltak, alig lesz valahol gyümölcs:( Nem messze tőlünk hatalmas barackosok vannak és szinte semmi sem lesz rajtuk.
A vakonddal kapcsolatban szerintem az egyedüli hatásos dolog a kapa. Próbáltunk mindent: füstölő, gázolajos rongy, bodzaág, dudálós kütyü, de semmi sem használt. Nagyon rafkós kis dög. Sajnálom nagyon, de így meg tönkremegy amiért dolgozunk.