2012. augusztus 2., csütörtök

Na mi következik?

Naná, hogy cukkinis recept:D Mi más!
Egy jó ideje szemezgettem lepény/pite receptekkel. Hétvégén tesómmal beszélgettünk és mit ad isten a cukkini dömping is szóba került. Elkezdtük nézegetni a jegyzetfüzetét, akkor találtunk rá erre a csodára. Viszonylag gyorsan elkészül, kiadós, sok-sok cukkini kell hozzá (nálunk lényeges szempont) és nagyon finom!!



Először is gyúrni kell egy sima tésztát:
50 dkg liszt
1/2-1 pohár víz (nekem felvett 1 pohárral)
10 dkg vaj
1 tojás
pici só
Ha jól összedolgoztuk 1/2 órát pihentetjük. Ez alatt elkészül a töltelék:
1 nagy fej hagyma
80 dkg cukkini
2 gerezd fokhagyma
petrezselyem zöld (fél csokor nyugodtan mehet bele)
só (egy csomót bevesz)
bors
Öntet:
2 dl tejföl
2 tojás
A hagymát olajon megpároljuk, majd hozzáadjuk az apró kockára vágott, kimagozott, meghámozott cukkinit. Fűszerezzük, belenyomjuk a fokhagymát, megszórjuk petrezselyemmel és összepároljuk.
Közben kinyújtjuk a tésztát, peremesen kibélelünk egy tepsit (egy nagy piteformát használtam, egy kicsit sok lett a tészta) és 5 percig sütjük 180 fokon. Ha ez megvan, belekanalazzuk a tölteléket. (Raktam még rá néhány kolbász szeletet.) Erre kell ráönteni a tejföllel elkevert tojást, amibe raktam egy kis sót és egy kis vegetát, hogy ízletes legyen. Majd az egészet megszórtam reszelt sajttal és szeleteltem rá egy paradicsomot. A paradicsomot külön megsóztam és borsoztam egy kicsit.
A recept szerint 15-20 perc alatt megsül 180 fokon, nekem kellett 30 perc.
Hagyni kell kihűlni, mert úgy sokkal finomabb, ha jól összeérnek az ízek, másrészt könnyebb szervírozni. Jó recept, lehet variálni mindenfélével.
A férjem vastag pizzának keresztelte el:) Finom lett, megtartjuk!
Kiegészítés: a 1/2 kg lisztből elég sok tészta lett, legalább is az én tepsimhez, sokat le kellett vágnom. Második adagnak 30 dkg lisztből gyúrtam, érzésre a vajat, vizet. Ez a mennyiség megfelelő lett. A cukkinit egy kis kolbásszal megspékelve isteni csemege lett:)

1 megjegyzés:

Edit írta...

Na amúgy ezt most majd a hétvégén ki is próbálom!!!!!