2013. március 2., szombat

Terepszemle

Annyira szép napsütéses idő volt ma! Nem is sokáig késlekedtünk reggel, gyorsan bepattantunk a kocsiba és már úton voltunk a tanyára. Mindenfelé emberek motoszkáltak a kertekben, én is alig vártam, hogy megérkezzünk.
Szerencsére mindent rendben találtunk házon kívül és belül egyaránt. Megszemléztünk minden fát és bokrot, hogy milyen állapotban vannak. Nem volt egy vészes tél, úgyhogy mindenki rendben átvészelte a téli pihenőt.
Csodajó volt kint mászkerálni a ragyogó napsütésben, miközben mindenfelé a tavaszt hirdették a kismadarak.

A szemlézés után neki is álltunk egy kis kapirgálásnak. A párom metszegetett, én pedig kiszabadítottam a növénykéket a védelmező lombtakaró alól. Éppen időben, mert már nagyon igyekeznek kifelé a kis hagymások.
A krókuszok némelyike elkezdett virágozni, de a legtöbb még csak készülődik. Félek, hogy megint lemaradok a legtöbbről. A hóvirágok még mindig pompáznak és nagy örömömre egyre többen vannak. Szépen kezdenek elszaporodni!
Jót munkálkodtunk. Még hátra van a veteményes robizása, lemosózás, meg ezer más feladat:)
Nem bírtam magammal, egy kis retekmagot elszórtam (lehet, hogy későn). Pedig mindig megfogadom, hogy nem szenvedtetem őket nálunk:) De hátha az idén szerencsém lesz:)
Jó volt kint ücsörögni és sütkérezni a napsütésben! Felmelegedtem testben és lélekben!

Schäffer Erzsébet egyik írásából való gondolat jutott eszembe erről a szép napról:
"Érdemes felébredni, domine... Mert jó dolgok történnek. És érdemes jónak lenni, mert hihetetlen nagy élményt ad..."

8 megjegyzés:

csakBea írta...

Ugyanezt csináltam :) Elszórtam egy kis retekmagot (a papírján februári vetést javasol), pedig megfogadtam, hogy paradicsomon kívül mással nem próbálkozom :)

A krókuszokról én is mindig lemaradok, nálam még semmi nyoma.

BoGyo írta...

Egy cipőben járunk:)
Nálunk is csak ott aktiválták magukat, ahol süti őket a nap és egy jó adag avar volt rajtuk.
A paradicsom sikereden felbuzdulva, lehet, hogy én is teszek egy próbát:)

csakBea írta...

Szerintem koktél paradicsommal kezdd, hogy legyen sikerélményed :)

BoGyo írta...

Szerzek is ma magot. Bár kicsit el vagyok késve, de próbálkozni kell:) Köszi!

Névtelen írta...

Jó volt olvasni a tavaszi örömködésedről :)
Nem biztos, hogy bármiről lekéstél volna paradicsommag ültetés terén. Vagy akkor én is, mert pont a mai napon tettem-vettem, vettetem, palántának valót. Eszter

BoGyo írta...

Köszönöm a bíztatást! Délután szereztem is egy kis magot:)

Juhmeli írta...

Sokan csak nőnap körül vetnek paprikát paradicsomot, ők a kitartóbbak, akiknek nem bizseregnek úgy az ujjaik:)Nincs késő semmihez, a retekhez sem, én március közepén szoktam azt vetni minden mással együtt.
Az idézetet is és az örömödet is jó volt olvasni.

BoGyo írta...

Megnyugodtam. Mindig csak kapkodom a fejem, hogy jópáran már mennyi mindennek előre vannak.
A magocskák már a földben vannak, remélem hamarosan elkezdenek mocorogni:)