2014. április 16., szerda

Spárgás finomságok

Megérkezett a kedvenc kis újságom május/ júniusi száma. Ismét nem okozott csalódást, tele van szebbnél-szebb dolgokkal, finom receptekkel.
Az egyik témájuk most a spárga. Kapóra is jött. Anyósomnál beindultak a kis ceruzák, rengeteg terem náluk. Sajnos mivel nagyon messze vagyunk egymástól, nem sokszor fogjuk élvezni ezt a zöld finomságot, de a hétvégén sikerült eljuttatni hozzánk egy jó adaggal (illetve remélem húsvétkor is kapunk egy kis csemegét:). Így jókor jöttek a recept ötletek.




Már csak a fotók alapján is megjött az étvágyam. Spárgás muffin sajttal, spárgás lepény, spárgás saláta, illetve nagyon tetszik ez a levelestésztába csavart spárgás vendégváró. Nagyon jól néznek ki. Ha nem a recepthez ragaszkodunk csak ötletadónak vesszük is nagyon jó dolgokat lehet kihozni belőlük.







Mondjuk első adagnak pont nem ezekből készítettem, de szerencsére van még:)
Én csirkemájjal és bacon-nel készítettem tepsiben. A spárgát kisebb adagokként betekertem szalonnába és elhelyeztem őket a tepsiben. Közéjük raktam csirkemájat, félbe vágott lilahagymát, fokhagymát, negyedelt krumplit. Ha lett volna itthon répa, akkor még az is raktam volna közéjük. Sóztam, borsoztam. Egy nagyon pici olajat locsoltam még rájuk és egy kis vizet öntöttem alájuk. Alufóliával lefedtem és ment a sütőbe. Kb. fél óra múlva ránéztem. Addigra a csirkemáj szépen átfőtt és a krumpli is megpuhult. Levettem a fóliát és még pirítottam őket egy pár percig. Finom lett. Arra kell figyelni, nehogy túl sok vizet öntsünk alá, mert akkor a sprága túl puha lesz és úgy már nem olyan jó. 
Jó főzőcskézést:)

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Nagyon jó ötletek! Úgy veszem, hogy direkt nekem küldted őket, mert nő az újabb adag. Megyek is utánuk nézni, hogy mit szóltak a két napos viharos szélnek és záporoknak. Remélem ők is örülnek. Mert akkor én még jobban fogok.:)
További jó csemegézést!

BoGyo írta...

Tényleg gondoltam Rád! Reméltem, hogy valamelyik megtetszik:) Jó étvágy Nektek:)