2014. május 11., vasárnap

Bologság van :)

Mindenkinek meg van a maga kívánságlistája, hogy miről álmodozik, ha megkapja a fizetését, mit szeretne.
Nálam ezt a helyet a növények töltik be:) Fizetés napon fejvesztve rohantam a növény árudába:) Régóta dédelgetett álmom, vagyis 2 álmom teljesült. Az egyik egy komposztáló, a másik pedig egy pillangó levendula.
Bojtos levendula "papillon" - olyan szépséges :)
 
Remélem jó barátok leszünk:)
A komposztálót eddig nem tudtuk hova elhelyezni, mert a borostyán foglalta a helyét. De hogy végre egyre nagyobb részt szabadítottunk fel, így neki is lett helye. Sajnos itthon nem volt megfelelő fa anyag az elkészítésére. Mindenféle fa "hulladékunk" van, de komposztálónak megfelelő deszka, egy sem:( Így megleptem magam egy összeszerelhető, fa komposztálóval. Azt a vigyort, ahogy hazacipeltem:)) A párom jót is mosolygott, hogy mik okoznak nekem ekkora örömet:))
A borostyán által megtisztított helyet szépen felrobizta nekem és összekopácsoltuk a szerkezetet. Majd ünnepélyesen beleborítottuk a héten összegyűjtögetett növény maradványokat (szinte meg sem látszik az alján:))
Kezd már egész pofás képe lenni, ennek a hátsó résznek. Már csak a másik felét kell kiszabadítani a borostyán fogságából.
Ez a terület megtisztult és elkezdtek beköltözni új lakói:)
Ma kint jártunk a piacon, vettem muskátlikat és nem tudtam ellenállni pár befőző paradicsom és néhány Fehér özön paprikának. Ők is a kis kert lakói lettek. 
Végre elkezdtek kibújni a cukkinik és spárga tökök, viszont a patisszonok még nem mutatják magukat.
Nagy örömömre, a Katica krumplik is szépen hajtanak.
Elültettem próbaként a saját nevelésű paradicsompalántákból is 2 szív és 2 sárga paradicsomot. Ha jól viselkednek, a többiek is mennek utánuk.
Másik öröm erre a pár napra, hogy elkezdett érni az eper:) A néhány tő eperről minden napra jut egy kis csemege:) Bár Ricsi is felfedezte, úgyhogy ősszel mindenképp át kell telepítenem őket a Ricsi mentes hátsó részre. 
Az első pár szem itthoni eper:)
Végre a retek is kezd ehető méretű lenni. Szerencsére még nem fúrta meg semmi, úgyhogy teljes az örömöm:)


5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Irígykedem a szép növényeidért,elismerésem a sok munkáért!
Sajnos Berta 32 alkalommal húzta ki a frissen elültetett rózsáimat/most egy hatalmas cserépben a terasz asztal tetején erősödnek/így új növényt meg sem kísérelek ültetni.Maximum ősszel pár hagymást....

Juhmeli írta...

Nagyon jól haladtok, nehéz munka a tisztogatás, és olyan lassú, mintha soha nem akarna véget érni. Büszke lehetsz, szép lett az eredmény. Remélem Ricsiből jó kertész lesz.

BoGyo írta...

Emőke: Én is kergettem párszor a kutyát rózsa dugvánnyal a szájában:D Bár akkor nem tartottam ilyen viccesnek. Próbálkozom, eddig igazán kárt nem csinált, csak az epret eszi meg előlünk:)
Meli: Az biztos, hogy ez a borostyános rész nagyon lassan akar kitisztulni. Pepecselős meló, mire ki tudjuk tépkedni ezt a vastag gyökér szőnyeget. De olyan jó látni a végeredményt.

Névtelen írta...

Látványos az elvégzett munka! :) Nagyon bájos a levendulád, és 100%-ig meg tudom érteni, mekkora örömet okoz egy saját komposztáló. Ezek az élet apró, és igaz örömei. Ricsinek nemcsak jó ízlése van, hanem okos is: gondoskodik a vitaminbevitelről. Egészségére! Csak hagyjon a gazdáinak is a gyümölcsból... :)
Brigi

BoGyo írta...

Az a baj, hogy nagyon ízlik neki és megeszegeti mind:) Na nem baj, maj ősszel áttelepítem a kitisztított részre:), oda nem jut ki őkutyasága.