2014. május 26., hétfő

Változó idő

Hétvégén volt mindenféle idő. Kora délutánig rekkenő hőség, majd eszméletlen felhőszakadás, estére pedig borzongató hűvös. Másnap délelőtt párás meleg, majd megint rekkenő hőség, felhőszakadás és hideg. Szerencsére jég nem volt felénk. A növényeknek, a földnek nagyon jót tett a kiadós eső. 
Pénteken munkából hazaérve alig vártam, hogy nekiálljak füvet gazt nyírni. Majd jól megöntöztem mindent. Másnap reggelre meg sem látszódott az öntözés, pikk-pakk felszívta a homok. 
Vegyes sikerek érnek a kertben. A virágok nagyon szépen fejlődnek. Szerencsére a halottnak hitt dália gumók is kihajtottak. Viszont a borostyán helyére telepített mini veteményesem eddig inkább elszomorított. Bár a kidobás helyett elvetett Katica krumplik nagyon szépen bokrosodnak, a többiek nem haladnak ilyen jól. A kihajtott cukkini és tök palántáimat valami megette. Csak egy tő spárga tök maradt. Ugyan így nekiállt megeszegetni a végre növekedésbe kezdett paradicsom palántákat :""(( A patiszon ki sem hajtott:(( Jó, tudom. Ne várjak sokat egy isten tuja mióta nem kezelt, nem talajfertőtlenített földtől. Gondolom a lótetű most jó kis pályának tartja ezt a területet. Na majd jövő tavasszal okosabb leszek és valamivel fertőtlenítek, mert így nem sok minden kerül az asztalra. 
Szombaton egy ismerősnél jártunk Zsámbékon, a Nyakas-tetőn. Ó, csodaszépeket láttam. Vadvirágos mezők, árvalányhaj, mindenféle szépséges vadvirág. El tudtam volna mászkálni órákig. De sajnos "kerti-party-ra" hívtak bennünket, nem barangolni, így nem mászkálhattam kedvemre:)
Vasárnap otthon nekiálltunk bedeszkázni a kaput. Végre sikerült találnunk egy lakatost, aki normál áron vállalta a tolókapunk újra hegesztését (eszméletlen, hogy néhány vállalkozó milyen pofátlan árat képes mondani). A régi nagyon rossz állapotban volt, és olyan nehezen mozgott, hogy majd megszakadtam, mire el tudtam ráncigálni. Ez az új úgy suhan, hogy a kisujjammal el tudom tolni:))) Szóval, így, hogy meg lett reparálva, végre be lehetett deszkázni. Nagyon zavaró volt, hogy mindenki tátott szájjal bámulva közlekedett a kerítés előtt. Sajnos pont úgy van a ház elrendezése, hogy egy kukkantással az egész udvart be lehet látni és fel lehet mérni, hogy mit kellene esetlegesen meglovasítani, ha nincs otthon a kedves gazda. Úgyhogy nem sok töprengés után úgy döntöttünk, hogy véget vetünk az ingyen cirkusznak és elrejtjük magunkat a bámészkodó szemek elől. 
A kapu deszkázás elkészült, majd szépen folytatjuk a kerítést is. A festés még hátra van.

3 megjegyzés:

Monika írta...

Nincsen komposztfölded? A borostyán-volt helyre érdemes azt is szórni,csodát művel.Nálam is változó a kerti növekedés.A retek még mindig nem akar duzzadni,csak a leveleit növeszti.
Én sem szeretem a kukucskálást.Megértelek.

VRJúlia írta...

:) Mindig van teendő, és milyen jó a lelkesedés.
Ügyes.
A vegyes siker meg csak ilyen- tovább lendít, hogy még jobb legyen.

BoGyo írta...

Mamka: Sajnos még csak most kezdtem komposztálni, remélem jövő tavasszal már lesz egy kis adag, amit szét tudod szórni. A retek nekünk is ugyan ezt csinálta, nem értem miért.
Júlia: Bizony, egy házikó sosincs kész. Mire egyszer a végére jutunk, kezdhetjük előröl:) Elég makacs fajta vagyok, nem hagyom magam eltántorítani:))