2014. szeptember 3., szerda

Elakadtam

Minden évben összehoz egy-két növénykével a sors, amire el kezd fájni a fogam. Aztán csak addig kóborlok, amíg tudok egy kis magot gyűjteni. Múlt ősszel a kerti zsálya és a csodatölcsér volt porondon. Ma már a kertben virul mind a kettő:)
Az idén az ernyős verbénába szerelmesedtem bele. Ma csak addig ténferegtem a főtéren (mert ott sok-sok van belőle és valami mesés), hogy találtam egy szárat, amin le volt félig törve egy már elnyílt virág. Suttyomban leszakítottam és diadalmasan távoztam vele. Nem mertem nyíltan gyepálni a város virágoskertjét, ez már tényleg el volt nyílva és tényleg le volt törve :))
Nagy boldogan nekiálltam szétcincálni, hogy meglássam a kincset érő magokat. Na itt akadtam el. Igazándiból nem látok maghoz hasonló kis teremtményt benne. Vagyis van egy-két ici-pici, az én rossz szememmel alig látható kis barna bigyó. Az lehet az?
Ha esetleg valamelyikőtök látott már ernyős verbéna (Verbena bonariensis) magot, kérem segítsen, hogy mit is kell keresnem:)))
Köszönöm!
Ugye milyen szép? Fotó a botanikakaland oldaláról.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

http://egycseppkert.blogspot.hu/2011/02/ernyos-verbena-verbena-bonariensis.html

Meli majd megmondja;-)

Juhmeli írta...

Emőke, ez nagyon aranyos volt, most egy hétig somolygok magamban, de csak akkor, ha a hangos kacagáson már túl vagyok.:D

BoGyo, kicsit hasonlít a levendula magjaira is, de nagyíts rá a képre, hogy jobban lásd. Ha nem kelnek ki, tavasszal küldök növényt. Egyébként nekem is nagy volt a szerelem, évekig kerestem, mert akkoriban nálunk még nem ültették és errefelé nem is árulták. De most már van belőle egy kisebb sövényem és nagyon szeretem.

BoGyo írta...

Hahó!
Hogy nem láttam ezt a bejegyzésed Meli? Köszönöm Emőke:)
Nem titkon gondoltam, hogy Meli fog segíteni rajtam, mint eddig mindig:))
Köszönöm Lányok!!
Áttanulmányoztam a képet, szerintem egy-két ilyen kis barna dolgot láttam a cinca halomban. De még teszek egy-két kört a főtéren anyag gyűjtés miatt:) Biztos, ami biztos. De este kellene mennem, meg vmi vágó szerszámma felszerelkezvel, mert elég szívós szárú növény.

Névtelen írta...

Három dolog jutott eszembe:
1.Örülök,Meli,hogy megmosolyogtattalak,szeretem az emberekkel ezt tenni,sőt erre törekszem;-)
2.Gyöngyike,drága,bár ez közhely: google a barátod, Wiki pedig a barátnőd;-))),de örömmel segítettem!
3.Ez nem az én mondásom,de megkaptam már egy lánytól ezt a dícséretet,mikor a kislányomnak írtam a könyvét:
Nem az a zseni aki mindent tud,hanem aki tudja hol keresse...
Puszi,mindkettőtöknek legyen nagyon szép napja!