2015. január 15., csütörtök

Olyan okos anyukám van:)

Ezt eddig is tudtam, de tegnap megint olyan jó dolgot mondott:)
A karácsonyról beszélgettünk, hogy a december nem egy egyszerű hónap. Bár mi nem szoktunk nagy ajándékozást tartani, inkább csak a gyerekek kapnak. Anyukámmal, nővéremmel inkább megpróbálunk készíteni egymásnak valami kis apróságot. De mire mindenkinek veszünk egy bort, egy csokit, bizony az is elég tetemes összeg tud lenni. Valamint a vacsorák, ebédek, utazási költségek is szépen meg tudják lódítani a kiadásokat. 
Erre anyukám mondott egy nagyon jó ötletet, amit igyekszem is megvalósítani.
Ő így csinálja: Minden héten félrerak egy meghatározott összeget. Az 1. héten 50 ft-ot, a 2. héten 100 Ft-ot, a 3. héten 150 Ft és így tovább. Minden héten 50 Ft-tal emelkedik az összeg. Ha 50 héten keresztül rakosgatja félre, akkor 63.750 Ft-ja gyűlik össze karácsonyra. A legmagasabb összeg, amit be kell tennie 2500 Ft lesz. Annyira megtetszett ez a módszer. Persze az összeg tetszőlegesen növelhető, csökkenthető, kinek hogy engedi a nadrágszíj.
Úgyhogy ki is lyukasztottam egy befőttes üveg tetejét és elkezdtem dobálni az ötveneseket:)
Mindig tanulok valamit:)

3 megjegyzés:

Monika írta...

Én is szoktam ilyet . Hónap elején kiveszem a fizum nagy részét, abból félreteszek, de éppen most decemberben határoztam el azt,hogy külön Karácsonyra félre kell-ene tennem,mert az egy nagyon jó ötlet.Úgyhogy most meglódítottál: készítek egy karácsonyi kis dobozt és külön erre a célra félreteszek.Én nagyobb címletben gondolkoztam, de mennyire igaza van anyukádnak!

Névtelen írta...

Igen, valóban nagyon jó ötlet, kívánom, hogy legyen tele jövő karácsonyra ne 1 hanem sok befőttes üveg.
Egy történet jutott eszembe egy USA- ban élő hölgyről, aki meggazdagodott hasonló elven alapuló módszerrel:
Napi 3 kávét ivott a munkahelyén, majd lemondott először 1 majd2 kávéról,az árát pedig félretette. Év végén lepődött meg, hogy mennyi pénze maradt. Ezt természetesen továbbfejleszte és ma pénzügyi tanácsadó.
A te esetedben nem a meggazdagodásról van szó,tudom ....
Gyöngyike, ez az új blogom, váak szeretettel itt is.
Puszillak!

BoGyo írta...

Mamka: Kíváncsi leszek a dobozkádra! Biztos nagyon szép és Mamkás lesz! Jó gyűjtögetést:)

Emőke: De hiányoltalak!! Nem is értettem miért nem látok új csodákat Nálad! Köszönöm az invitálás!!
Jaj, ez a kávés ötlet is jó. Élnem is kellene vele, elég sok a napi adagom, ha csak a felét félre teszem is meglepődnék az biztos. Meg is fogom próbálni! Köszönöm az ötletet!