2015. január 27., kedd

Diagnózis: napfény és szín hiány


Szeretek minden évszakot, mindegyiknek meg van a maga szépsége. Viszont amitől pár héten belül elkezdek rosszul lenni, az a szürkeség. És nálunk ez a tél úgy látszik ilyen. Hó egy szem sem volt. Sem az elmúlt időben, sem pedig most, amikor mindenki örömködik, hogy végre esett. Nálunk nem:( Egy pihe sem:( Helyette esőből kapunk folyamatosan. Lassan hártya nő az ujjaink közé, olyan vizes minden. Az eső mellé pedig párosul a felhős ég, szürke napok, amikor szinte élni sincs kedve az embernek. 
Úgyhogy kezdett eluralkodni rajtam a rosszkedv. Ez ellen mindenképp tennem kellett valamit, mert nem vagyok egy morcos típus. Így ebédidőben elszáguldoztam megszínesíteni egy kicsit a házat. Vettem 4 kis primulát. Gyorsan hazavittem őket, mert elég kis kókadtak voltak (kezd beteges lenni, hogy mindig ilyenekkel állítok haza:). Mire este hazaérek, remélem feltöltődnek egy kis vízzel. Olyan jó rájuk nézni! Színesek, vidámak! Még nem tudom, hogy így hagyjam őket egy kupacban, vagy mindenhova tegyek belőlük. Majd meglátjuk. Mindenhogy aranyosak.
Hétvégén két eső között mászkáltam az udvaron. Nézegettem, hogy melyik növényke hogy van. Keresgettem a hagymásakat, hátha elkezdtek mocorogni. De még semmi. Mindenki mély álomban szendereg a földben.
Jöhetne egy kis napsütés, vagy hó. De eső nem kell egy darabig.

9 megjegyzés:

csakBea írta...

Jaj de szép, jól esik a szemnek!
Én is tegnap kinéztem az ablakon (se hó, se eső, csak szürkeség)és megállapítottam, hogy utálom a januárt.

BoGyo írta...

Most olvastam egy jót: "Január az év hétfője." :)
De már csak pár nap és február. Egyre-egyre közeledik a tavasz!

csakBea írta...

"Január az év hétfője." - milyen igaz! :)

Névtelen írta...

Gondolom megoldottad a primula kérdést, szerintem együtt a legszebbek, de nem tart semeddig, hogy máshová tedd akár egyenként ha úgy tartja jedved.
Igen, minden évszaknak van szépsége, a januári hó( most már esett nálatok is?) a puhaság, a csend ideje, takarója földben megbúvó magoknak, hagymásoknak.

BoGyo írta...

Együtt hagytam őket, hagy trécseljenek:)
Tegnap este kaptunk egy pici hótakarót, de hajnalra el is olvadt mind:( ma pedig egész nap esett az eső:((

Névtelen írta...

Gyöngyi, kénytelen leszel bekuckózni kicsit egy jó könyvvel, illatos teával, pár mécsessel - hogy kellemesebben elteljék a február. :) Ó, és a kézimunkázás szezonja... Vízhatlan anorákot hordanak ilyenkor a kutyusaim, de még abban se hajlandók sétálni, csak villámgyors ügyintézés, és futás vissza a melegbe! :) Ricsi mit szól a nedves időhöz?
Brigi

BoGyo írta...

Szia Brigi:)
A hétvége ilyen kuckós hangulatban telt, jót is tett a lelkemnek:)
A kézimunkázással most hadilábon állok, mert amint előveszek egy kis horgolni valót, Ricsi lesben áll, hogy mikor tudja ellopni a gombolyagot:) Úgyhogy az egész egy nagy kergetőzésbe torkollik:D
A séta még vidáman telik, ha esős is az idő. Egyébként nekem is úgy kell kicsalogatnom őkegyelemét a házból. Nem nagyon akaródzik neki kijönni a meleg szobából:)

Juhmeli írta...

Olyan szépek! Minden évben veszek egyet és megölöm. Nem vagyok valami jó kertész. Remélem neked kihúzzák tavaszig, hogy kipróbálják a kertedet.

BoGyo írta...

Még, hogy nem vagy jó kertész:)
Ezeket a gyorshajtatott, felturbózott, műföldbe ültetett kis növényeket nem is könnyű életben tartani. Még bírják, de nagyon szorítok nekik, hogy ki tudják várni, hogy mehessenek a kertbe. Már én is nagyon mennék:)