2016. november 15., kedd

Kibújt a szög a zsákból

Jaaaajjjjjjj, olyan mérges vagyok, hogy fel tudnék robbanni. Kiderült, hogy az egy éve mellénk költöző idős házaspár egy igazi zsémbes, kötözködő párocska. A nyár folyamán is egyfolytában kaptuk az ívet, hogy mit csinálunk, miért zajonganak a mesterek, de most a térkővel teljesen kiidegelnek. Az egész munkálatok során mindig szem előtt tartottuk az ő dolgaikat, hogy véletlenül se okozzunk kellemetlenséget, kárt. Ezt oly annyira, hogy kaptak egy vadiúj kerítést is, ingyen. Csak azét, hogy ne az ő szedett-vedett, szityek-szutyok, toldozott-foltozott kerítésüket kelljen nézegetnünk.
Most a térkővezésnél is már az első kapavágásnál ott voltak, hogy mit csinálunk, mi ez a zaj. Grrrr.
A bejárónk meglehetősen szűk, az ő házfaluk az egyik "kerítésdarabunk". Eddig úgy nézett ki, hogy egy betonozott bejárónk volt, a házuk mellett elhagyva egy kis sáv, amibe kis talajtakarókat ültettem.
A térkövezésnél ezt a kis sávot szerettük volna megtartani, hogy ne egy nagy térkő felület legyen az egész, hanem egy kis zöld is legyen benne. Na ebben találtak fogást. Hogy az úgy nem lesz jó, feláztatjuk a házukat (sebaj, hogy az elmúlt 35 évben nem ázott fel, ugyan ezzel a megoldással). Raktunk szigetelő lemezt, profi cég végzi a munkát, be van állítva a lejtés, illetve nem vízipálmát akartam ültetni. De nem, hajthatlanok. Úgyhogy ma jeleztük a kivitelezőnek, hogy verjék szét a kész szegélyt és térkövezzék végig a házfalukig a bejárót:((((( Olyan rosszul esik. Szép lett volna ez a pici szegély. Illetve az még inkább rosszul esik, hogy örökké csak pampognak, miközben tényleg igyekszünk szépíteni a saját és az ő környezetüket is. Bezzeg a kerítésért nem ellenkeztek:(
Úgyhogy szomorú vagyok. Gonosz énem el is döntötte, hogy többet nem lapátolok előttük havat és nem nyírom a füvüket, mint eddig, én állat. Mekkora barom voltam:(

10 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Mérgemben elrontottam, na most:
Sajnos nem szabad ilyen" emberekkel" jónak lenni. Semennyire. Amennyiben a térkövet, akármit ami zajjal jár nem a " csendrendelet" határain belül végzik, akkor a szomszédnak kuss. Ha zöldet akarsz a térkő közé, csináld azt. Amennyiben még egyszer beugat a szomszédod, alázd meg szóval úgy istenigazából. / Itt nem nyomdafestéket nem tűrő szavakra, annál inkább a találó cinizmusra gondolok./Találj rajta fogást és úgy. Ezekkel a férgekkel csak így lehet bánni, még ha szöges ellentetben is áll a modoroddal, elveiddel. Ha ezt nem teszed továbbra is ez lesz a felállás, meg fogják keseríteni a mindennapjaitokat.

Monika írta...

Nagyon sajnálom!!!!!:(
Volt hasonló tapasztalatunk nekünk is, de nem állandóan, és sikerült megoldani,bár egyet bánok,egy ablakot,ami azért lett fele akkora/tejüveg/,mert a szomszédot zavarta volna. Ez a fény azért hiányzik.
Van,amiben lehet engedni,de van amiben nem kell.
Mi is inkább megcsináltuk a kerítést,mint a szomszédra várni.:(

Juhmeli írta...

Ez tényleg szomorú, semmi joga nem volt beleugatni a ti telketek tereprendezésébe, legközelebb hajtsd el őket mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül. Nem az ő dolguk, nem ők a szakemberek, nem az ő pénzük. Gondolj magadra, a te vágyaidra, elképzeléseidre, ne hagyd magad!

BoGyo írta...

Köszönöm az együttérzést! Sajnos mi engedtünk. A férjem kérte, hogy inkább engedjük el a témát, neki nem hiányzik egy örökké acsarkodó szomszéd. Igaza van, megértem. De attól még szomorú vagyok és sajnálom.
Úgyhogy most nézegetem a virágládákat, mivel tudnám egy kicsit feldobni a bejárót:(
Sajnálom az ilyen embereket. A legnagyobb örömük, hogy másoknak hogy tudnak keresztbe tenni.

Névtelen írta...

Értem én, hogy ellenkezik az elveitekkel, de egyszer felléptek, úgy istenigazából , akkor mindjárt bekussolnak,mert ilyen az emberi jellem! Ha nem léptek fel, folytatják a ge.....dést, szerintem erdemes lenne átgondolni hosszú távon mi éri meg nektek! Legyetek tökösek, hajrá!!!!!

Névtelen írta...

Drága Gyöngyi, ne hagyjátok magatokat!
Sokat munkálkodtok, átgondoltan és igényesen. Semmiféle szabályt nem sértetek.
A szomszéd-féle alakok minden Szépnek, Jónak ellene vannak. Saját tapasztalat, hogy a született áskálódók rosszindulatát nem csökkenti sem kedvesség, sem gesztus. Csak ha meghúzod a határokat. (Sajnos én azt láttam, hogy pl. hósöpréstől még szemtelen elvárásaik is lettek, az udvariasság miatt úgy gondolták, bármit megengedhetnek maguknak. Felháborodásomban kifakadtam, azóta évek óta rend van.)
A Ti házatok, a Ti udvarotok, a Ti életetek. Belekeseredtek, ha a pitiáner jellemtelen alakokra tekintettel vagytok...
Vigyázzatok magatokra és Ricsire!
Brigi
Utóirat: olvaslak ám! A futás miatt nagy-nagy elismerésem! :)

Aranyalma írta...

Együtt érzek Veled:és Briginek van igaza, párod hiába engedte el a problémát, ők sosem fogják. Sőt ez szerintem csak olaj volt a tűrze:-((((
Sarkatokra kell állnotok és kiállni Magatokért. Vége így sem lesz, de egy kicsit jobb érzés lesz.

BoGyo írta...

Köszönöm mindannyiótoknak az együttérzést, bíztatást! Átgondoltuk több soron, mérlegeltünk, osztottunk-szoroztunk, de ezt témát el kellett engednünk. A további felújítások már abszolút nem érintik a szomszédot, úgyhogy mostantól csitt nekik. De ezt a szegély témát nem tudtuk közös nevezőre hozni. Már lenyugodtam (jó ár km futás kellett hozzá:)))), elfogadtam. Nagyon nem hiányzik, hogy mostantól mindig ezen pörögjenek.