2017. május 18., csütörtök

A romkert:)

Alakul. Bár vannak részek, ahova inkább nem pillantok, de azért a kiinduló állapothoz képest pazar a helyzet:)) Több tényező nehezíti itt a kertészkedést, de azért még próbálkozom.
Nehezítő körülmények:
-én
-a volt tulaj szemétlerakónak használta ezt a területet
-nem túl tápdús talaj
-meglehetősen árnyékos fekvés
-csigák
-lótücskök
-eszméletlen mennyiségű borostyán
Nem részletezem mennyi munka volt, mire megtisztítottuk ezt a kis darab földet. Inkább mutatom, most hogy állunk.
Remek fotós képességemnek köszönhetően, "jól" látható a 4 tő paradicsom és a háttérben az eper.
Balra: málna, paradicsom, szamóca. Jobbra: torma tenger között ribizli és piszke 
Innen nézve már érthető a rom elnevezés:)

A kis ágyásaim. Jelenleg még spenót és egy evésnyi retek van bennük. Aminek egyrészt nagyon örülök, másrészt tudom, hogy totál elkéstem minden mással. Úgyhogy fogalmam sincs mi a csudát tegyek a helyükre.
Az ágyások bal oldalát még ne nézzétek, bár nagyon a jobbat se:)) Inkább koncentráljatok csak a hagymavirágokra:)))

Tavasszal ültettem 3 tő ribizlit és egy piszkét. Mindegyiken lesz pár szem csemege!!!
Hamarosan az eperből is lehet szemezgetni.


A hétvégi kapirgálás során ismét a kezembe került egy kis darab a múltból:)
Szóval így állunk. Nem egy mintakert az tuti, de legalább már nem szeméttelep:))








5 megjegyzés:

Zóra írta...

Ez igen! Micsoda változás és sejtem, hogy volt vele munka bőven!

Mamka írta...

Az utolsó képen a múlt látható? Gondolom.
Nehezítő körülmémy: én----cuki vagy!!!!
Következő,ami mosolyra derített: ne nézzetek jobbra,balra a hagymavirágokra koncentráljatok.:)
Ezt tettem.:)

Emőke írta...

Csodálatos munkát végeztetek,ebben a mondatban minden tiszteletem benne van:-)

Holdgyöngy írta...

Fantasztikus munkát végeztetek, mindenhol. Most próbálkozom a kerítésre futtatással, borostyán szőlő vagy lonc. Ami megered. Azért a borostyán nem olyan igénytelen, hogy ledugjuk és kész. Vagy kevés neki a nedvesség, nálunk.Látod, én meg azt szeretném, hogy takarjon már. A madáritatót hol vettétek, nagyon kedvemre való nekem is.

BoGyo írta...

Köszönöm a kedves szavakat! Igen, az utolsó kép a kiinduló állapot:)))
Nálunk sivatagi viszonyokban van a borostyán. Homok, szárazság és még így is alig győzzük kordában tartani. Illetve az agresszív terjedésén kívül az is a gond, hogy a kerítést nagyon elnyomja, megdönti. Veszélyes növény, én nagyon megutáltam az elmúlt években. A loncot sokkal jobban szeretem. Télen is zöld, nyáron finom illatos és virágzik.
A madáritatót az Oázis kertészetben találtam. Nagyon megörültem én is neki:)