2011. április 11., hétfő

Ha fúj, ha nem, itt bizony pörkölt lesz :)

Tegnap céges pörkölt főzést rendeztünk egy nagyon jópofa helyen. Kint voltunk a határban, egy óriási szabadtéri területen, ami kifezejezetten piknikek, bográcsozások számára lett kialakítva. Minden nagyon jó volt, csak az átok-verte szél fújt olyan viharosan, hogy estére majd megfagytam:) Pörköltet főztünk, beszélgettünk, játszottunk, egyszóval nagyon jól éreztük magunkat. Mindenki készült egy kis ropogtatnivalóval, sütivel, úgyhogy én is vittem valamit.
Készítettem egy jó nagy adag sörkiflit, amit még melegen tudtam kivinni, úgyhogy nagyon kelendő lett :)
Valamint sütöttem a szokásos, jól bevált sajtos tekercseket, valamint kipróbáltam Limara hagymás-rozmaringos keksz receptjét, amit nagyon megtetszett!!
Ennyi maradt:)
Így készült: 230 g finom lisztet és 70 g kukorica lisztet kimértem, belekevertem 1,5 tk sót, 20 dkg hideg vajat és 4-5 ek hideg vizet. Felszeltem egy fej vöröshagymát (csak az volt itthon, lehetett volna lila is) és a mikróban pár perc alatt kiszárítottam. Ezt is hozzáadtam a többihez, valamint 1 pici kanálnyi őrölt rozmaringot, valamint egy szórásnyi reszelt parmezánt. Kézzel jól összedolgoztam. Aztán két rudat formáztam belőle és beraktam a fagyra. Vasárnap volt a buli, de már szerdán megcsináltam őket, mert így nem kellett kapkodnom. Aztán vasárnap reggel szépen kivettem a fagyóból egy picit hagytam felengedni őket, de csak annyira, hogy késsel szépen lehessen vágni (az sem jó, ha nagyon fagyos, mert akkor törik, ha meg túl puha, akkor meg eldeformálódik). Felszeletelés után 200 fokos sütőben szépen megsütöttem. Biztos az én sütőmmel van a baj, de nekem nem 7-8 perc, hanem inkább 15 amíg elkészült. Nagyon jók lettek!! A kis férjecském is azt mondta, hogy ez tök jó! :) Tetszett, hogy gyorsan el lehet készíteni, meg variálható az íze. Berakom a jól bevált receptek közé:)

Este miután vége lett a party-nak, otthon borozgattunk egy kicsit, meg elmajszoltuk a maradék sörkiflit a hétvégi töltött gombafejekből megmaradt medvegyhagymás túróval. Na ez is valami isteni volt. Járhatok szorgalmasan futni, hogy lemozogjam ezt a rengeteg fincsiséget. Így jár aki ennyire szeret enni:)

Nincsenek megjegyzések: