2012. január 8., vasárnap

Variációk sütőtökre

Úgy jártam mint Bea. Egy sonkatök árválkodott itthon. Mivel sült tököt nem rég ettünk, nem akartam megint azt készíteni, bár nagyon szeretjük. De mivel a vacsihoz úgy is kellett valami köret és krumpli csak pár szem volt itthon, jött az isteni szikra, hogy akkor itt az ideje kipróbálni a burgonyás sütőtökpürét. Nagyon rég furdalta az oldalam, hogy milyen lehet.
Úgyhogy fogtam a kis árvát és szépet megpucoltam, majd megpároltam az egészet. De mivel azért így egy elég szép adagot kaptam, kellett még valami, amire felhasználhatom.
Szóval. Egy részéből készült a köret. Az itthon lévő pár szem krumplit megfőztem (tényleg csak pár szem volt), majd a párolt sonkatökkel összetörtem. Sóval ízesítettem. Elvileg kellett volna hozzá tejszín, de az nem volt itthon. Nem lett rossz, bár, ha még van egy kis krumpli finomabb lett volna. De valószínű, hogy a jövőben nem iktatom be a menübe:)
Egy kis tökpüré hurkával:)
Egy másik részből pedig megcsináltam Limara sütijét, melyet Beánál láttam.
Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
1 tk. fahéj
1/2 tk. őrölt gyömbér (nem raktam bele, nem igazán szeretem)
1 csipet só
18 dkg barnacukor
10 dkg puha vaj
2 tojás
20 dkg sütőtökpüré
1 tk. vanília eszencia (ez kimaradt, ilyenem nincs)
10 dkg sütésálló csokilencse (ilyenem sincs, úgyhogy fogtam egy csokimikulást és ledaráltam, teljesen sütésálló volt, megfelelt a célnak:)
Összekeverjük a száraz hozzávalókat. Majd a vajat a cukorral habosra keverjük, majd mehetnek bele a tojások. Nekem csak 1 volt itthon, de így is jó lett a süti, egy nagyon pici vizet adtam a tésztához és úgy jó is lett. Ha a tojást is belekevertük a vajas cuccba mehet bele a tökpüré. Majd ezt a cuccot összekeverjük a lisztes keverékkel, ha ez is meg van, akkor mehet bele a csokireszelék. Sütőpapírral bélelt tepsire kiskanál segítségével kis gombócokat rakunk és mehetnek az előmelegített sütőbe. Én kb. 180 fokon sütöttem 15-16 percet.
Finom lett. Frissen a legjobb:) Másnap lekvárba mártogatva ettem, úgy is jó volt:)
Ilyen lett a süti
De még ennyi minden után is maradt egy kis adag, úgyhogy abból pedig ivólé lett, mely szintén Beánál tetszett meg.
Nem méricskéltem, úgyhogy a már megpárolt tököt felöntöttem kb. 2 l vízzel, felforraltam, raktam bele egy pici fahéjat, citromlevet meg ízlés szerint cukrot. Majd így is megrottyantottam és kész. Miután meghűlt átszűrtem és üvegbe töltöttem.  
Fincsi lett.
Legközelebb kipróbálnám úgy is hogy adok hozzá még valami gyümölcsöt, banánt vagy almát, esetleg barackot. Van benne variációs lehetőség.
Ezzel el is fogyott a tök, mi pedig jóllaktunk:)

4 megjegyzés:

csakBea írta...

Én is most akartam töklét készíteni a még pincében árválkodó utolsó tökből, de már megpenészedett. Sütit nem fogok többet csinálni, mert bár nekem ízlett, a fiúk meg sem kóstolták, egyedül meg nem bírtam vele, majd egy hétig ehettem. Bezzeg, ha fogukra való sütök, másnapra már nincs belőle.

BoGyo írta...

Rám is hasonló sors fog várni:) A párom nem nagyon eszeget belőle. Egymagamnak pedig elég nagy adag lett. Azt hiszem én is maradok a sült változatnál ill. az ivólénél.

Juhmeli írta...

Nálunk sajnos elfogyott sütve mind, úgyhogy semmi újdonságot nem próbálhattam ki, a félresikerült krémlevesen kívül.

BoGyo írta...

:) a pürét ne sajnáld