2012. január 27., péntek

Egy kis hó és más semmi

Jól el vagyok veszve mostanság. De igazándiból nincs semmi esemény. Pár napja esik a hó, aminek nagyon örülök, majd szépen el is olvad, amit sajnálok. Így nem igazi a tél. Hiányzik a hó!
Sajnos a tanyára nem jutottunk ki mostanság. Helyette itthon rendezgetjük a lakást. 
Végre volt egy kis időm, hogy az összegyűjtött virágmagokat rendszerezzem. Jó volt foglalatoskodni velük, csak teljesen lázba hozott, hogy mikor lehet már ültetni őket. De lecsillapítottam magam egy növénykatalógus nézegetésével. Bár nem is biztos, hogy jó szó, hogy lecsillapítottam. Inkább felment a vérnyomásom az árak láttán. Olyan pofátlanul drágán akarják adni a virágokat és egyéb növényeket, hogy eszméletlen. A legnagyobb megdöbbenés számomra a porcsinrózsa. Most úgy hirdetik, hogy x országból való különlegesség, és 3 kis palántát akarnak a szegény tudatlanra rásózni 3000 Ft-ért. 3000!!!! Eszméletlen! Miközben, az egyik legkönnyebben "termeszthető" növény, valamint magot fogni is iszonyat könnyű róla. Hogy lehetnek ennyire szemtelenek!
Úgyhogy hol gyönyörködve, hol elképedve végignéztem a katalógust és megállapítottam, hogy az idén sem fogok rendelni tőlük semmit:)
Tervezgetem a fejemben, hogy mit alakítunk át a tanyán, milyen növénykét kellene még beszerezni, valamint a veteményesbe mit fogunk rakni. Hmmmm, egyelőre nagy a káosz:))) Álmok vannak, de a "homoksivatag" valósághoz meg kellene próbálni alkalmazkodni és kompromisszumot kötni. Úgyhogy még nincs semmi konkrét. Egy biztos, lilahagyma lesz egy csomó:) Az legalább jól érzi magát nálunk, mi pedig nagyon szeretjük:)
De egy darabig marad csak a tervezgetés, álmodozás. 
Egyre többet jut eszembe: "Színes tintákról álmodom..."

3 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Jó dolog a karosszék-kertészkedés is! Most én is azt csinálom. Álmodozz és tervezgess! Az nagyon fontos és felelősségteljes munka!:)

csakBea írta...

A porcsinrózsa nem is olyan könnyen termeszthető... Legalábbis nekem még nem sikerült. Egyszer a szél befújta a magját az erkélyládába, magától kikelt, és gyönyörű volt. Ezen felbuzdulva következő évben vetettem magot, na, az nem kelt ki. Pedig az erkélyre vetetettem, rendszeresen öntöztem. Hát így...
Azért most is ki szeretném próbálni, de a városban nem kapok magot, egy kis 200 ft-os csomagért pedig nem akarok 1000 ft postaköltséget fizetni...

BoGyo írta...

Nem tudom mi lehet a gond:(
A kertészeti áruházakban meg a bevásárlóközpontokban is szoktam látni magot. Remélem találsz majd és sikerül is nevelni!
A párom nagymamája mindig a kerítés mellé veti. Nyáron olyan gyönyörű a hosszú virág színkavalkád.
Emlékszem gyerekkoromban a nagymamám szomszédja termesztette. Az egész udvar tiszta porcsinrózsa volt. Meseszép volt.