2013. április 4., csütörtök

Segítsünk a fecskéknek




Ma kaptam az alábbi felhívást. Közzé is teszem, hogy minél többen olvassák.

"Megérkeztek az első fecske csapatok. A rendkívül hideg időjárás következményeképpen nincsenek repülő rovarok, melyekkel gyönyörű költöző madaraink táplálkozhatnának. Ha néhány napon belül nem javul az idő, vagy nem próbálunk meg rajtuk segíteni, fészkeikben fognak legyengülten elpusztulni.

Kérlek, nézzétek meg a környezetetekben lévő fészkeket,hallgassátok meg, hallotok-e abban halk csivitelést!
Ha igen, a A FÉSZKEK ALÁ TÁLCÁN, CSERÉPALÁTÉTBEN TÖRJETEK ÖSSZE VILLÁVAL APRÓRA WHISKAS MACSKAELEDELT, és/ vagy TÚRÓT ÉS A FÉSZKEK ALATT JÓL LÁTHATÓ HELYEN HELYEZZÉTEK EL SZÁMUNKRA.

Aki állateledel boltban LISZTKUKACOT vásárol,még többet tehet értük. Műanyag, vagy bármilyen csúszós falú falú tálkában, edénykében (hogy ne tudjanak az edényből kimászni) tegyétek a fészkek közvetlen közelébe, hogy észrevegyék őket a fecskék.A mozgó férgeket talán felszedik, ha már nagyon éhesek lesznek.

Csontkukacot (vagyis légylárvát, amit a horgászok használnak) NE ADJATOK NEKIK! Betegségeket terjesztenek!

Sok beteg, vagy fészekből kiesett, legyengült kis- és felnőtt fecskét is mentettem már. Csodálatos, okos, intelligens, az emberhez nagyon ragaszkodni tudó madarak.

Pár éve ugyan így korán érkeztek és ezrével pusztultak el itt, ahová sok ezer km-t megtéve, a jó idő, a költés lehetőségének reményében ,,hazajönnek".

Segítsünk rajtuk közösen! KÉRLEK OSSZÁTOK ÉS AKI TUD SEGÍTSEN RAJTUK A FENT LEÍRTAK SZERINT!

KÉRLEK BENNETEKET, FOGJUNK ÖSSZE, SEGÍTSÜNK ÍGY IS KIPUSZTULÓFÉLBEN LÉVŐ, NAGYON MEGFOGYATKOZOTT, GYÖNYÖRŰ MADARAINKNAK!" (P.É.)

5 megjegyzés:

Lidike írta...

Mi tavaly a házunk előtt a járdán találtunk egy fecskét, nem akart vagy nem tudott elrepülni. Megfogtuk, felraktuk egy faágra és figyeltük egy ideig, meg zavargattuk, de csaknem repült el. Este kilenc óra volt már. Állatorvosi rendelők már nem voltak nyitva így a kb. 30 km-re lévő hortobágyi madárkórházba bevittük szegénykét. Előtte beszéltünk az ottani állatorvossal, ő mondta, hogy mindig van ott valaki. Így azt is megengedték, hogy éjszaka körbejárjuk az egész madárkórházat.

csakBea írta...

Fene ezt az időjárást! Fecskét még nem láttam, de gólyát igen, ők is biztos fáznak, nem tudom a békák előbújtak-e már?
Macskaeledel, és túró, észben tartom!

BoGyo írta...

Hétvégén és is láttam 3 gólyát szomorkodni a hóban, egy belvíz-tó partján. Elég rossz látvány volt. Remélem, hogy találnak élelmet. Amilyen hideg van, szerintem a békáknak sincs kedvük előbújni:(
Lidike, nagyon jó szívű emberek vagytok!! Sajnos sokan nem kocsikáztatták volna így meg azt a kis fecskét. Reméljük azóta ő is úton van vissza! Csak az idő fordulna jóra!!
Anyukámék városába már megérkeztek a kis villasfarkúak. Itt nálunk még én sem láttam.
Ez az idő megszenvedtet mindenkit.

HP írta...

Én nem tudom mennyire pontos ez a felhívás, de ha kicsit is kisüt a nap, nálunk rengeteg a légy. Igaz fecske egy szál sincs errefelé, nem is tudom mikor láttam utoljára.

BoGyo írta...

Felénk még se bogár, se fecske:( Ma is hideg volt és zuhogott az eső. Én úgy vagyok, hogy inkább több élelmet találjanak a kis utazók, mint bajuk legyen.