2013. április 7., vasárnap

Talán jön a jó idő


Kimerészkedtünk a tanyára. De tényleg merészkedés volt, mert a dűlőutakon akkora tavak voltak, hogy cidriztem, nehogy elakadjunk.
Egész jó idő volt ma, végre a napot is láttuk, csak a szél fújt kegyetlenül. Mindegy, ez már bakfitty a rengeteg eső után. Lassan ébredeznek a bogarak, délutánra pár darazsat és dongót is láttam. A bodobácsok pedig ellepték a napos falakat, gyűjtötték magukba a meleget.

A virágok elkezdték bontogatni szirmaikat. A törpe nárciszok már ki is nyíltak. A nagyok még csak bimbósak. A gyöngyikék és jácintok is mutatják már a bimbóikat, de még kell egy kis idő, míg virágba borulnak.
Viszont a tulipán hagymák évről-évre kevesebben vannak. Nem tudom hova lesznek. Olyan sok hagymát elraktam és csak a negyede bújt ki:( 
A gyümölcsfák eddig jól festenek, láthatólag nem lett bajuk a hideg időben. Lassan kipattanak a rügyeik.
A márciusban elvetett retek elkezdett sorolni. Vetettem mellé rukkolát és dughagymát. De a nagyobb veteményezés még várat egy kicsit magára. Fel kell robizni a nekik való területet.
Királyka (Schmidt Egon: Varázslatos madárvilágunk)
Madárfronton is öröm ért. Ismét feltűnt a kis királyka. Vagyis nem is csak egy, hanem egy kisebb csapat. Nagy élvezettel eszegették az egyik tuja magjait. Édes, apró népek!
Vörösbegy (Schmidt Egon: Varázslatos madárvilágunk)
A másik meglepetés pedig egy vörösbegy pár!! Még sosem találkoztam itt velük! Nagy hévvel csiripeltek a kertben. Remélem találnak maguknak egy jó kis fészkelésre alkalmas fát és megtelepednek!
Apropó megtelepedés. Egy harkály kinézte magának a villanyóraszekrényt. Szép kis rést fabrikált magának rajta és ki-be jár. Úgyhogy mostanában nem tartok leolvasást:) Hogy nem talált magának egy rendes odút? Pont ez tetszett meg? Bizos szereti a "modern" stílust:) Na mindegy, ha már így alakult, akkor maradjon és bővüljön a kis család:)
Hazafelé megnéztük a Tiszát. Háááát, elég rosszul fest. Már most nagyon magas, nem tudom mi lesz, ha elkezd olvadni a hegyekben a hó:(
Csak alakuljon a szép idő, hogy száradjanak a földek!

6 megjegyzés:

Edit írta...

Hűűű de szépek a nárciszok ott egy kupacban. Anyu meg szétülteti őket, de nekem így tetszenek. Bár a szomszéd mondta, hogy bebokrosodik, csak mikor? :)
Az jópofa, hogy a harkály a villanyóra szekrénybe fészkel majd :))) De mikoronként kell leolvasni?

BoGyo írta...

Pár éve cserépben vettem a nárciszokat, amikor már nagyon elegem lett a télből. Majd a jóidővel ki lett ültetve. Azóta is évről-évre dúsabb. Nagyon szeretem én is.
Elvileg havonta szoktam bejelenteni az óraállást, de azt hiszem most marad az átalány:)

csakBea írta...

A dűlőn nálunk is jó nagy tócsák vannak, bár volt már rosszabb is. (Egyszer szembejött egy autó, mi félreálltunk,és elakadtunk.)De a főút még rosszabb, kátyú kátyú hátán, és mélyek is, tiszta életveszély.
Nagyon szépek a nárciszok! Nálam nem tűnnek el a hagymások, csak virágozni felejtenek el.
Fából van a villanyóra szekrény?

BoGyo írta...

Pozdorja az ajtaja és arra faragott egy kis bejáratot:)
Nálunk is van egy-két tulipán, ami minden évben szépen kihajt csak éppen bimbót nem hoz. Nem tudom miért:(
Nagyon csini a profilképed:))

Juhmeli írta...

Nagyon tetszenek ezek az apró nárciszok, igazi fényes csillagok a hosszú tél után. Veled örülök a madaraknak is, de azért a szekrényes harkály nem sámli. Meglepődik az áramszolgáltató embere, ha évközbeni leolvasást tartana.:) Majd tájékoztass, ott maradt-e, meg a többi.

BoGyo írta...

Én is nagyon szeretem őket. Érdekes, hogy mindig vagy egy héttel hamarabb kinyílnak, mint a normál nárciszok. Kicsi a bors de erős:) Jó végre színeket látni!! Már nagyon hiányoztak.
Elvileg csak augusztusban lesz vill. ellenőrzés, úgyhogy addig kirepülnek a kis házfoglalók. De azért előre rosszul vagyok, hogy milyen piszkot kell eltakarítanom utánuk. De ha ennyivel segíthetek, egye meg a vigye:)