2014. június 11., szerda

Én kis kertem

Reggel késésben voltam, de azért hátra szaladtam megnézni, hogy mi újság a kis veteményessel (ok, ez azért elég túlzás elnevezés:). Tegnap este volt egy nagyon pici eső, de egész felfrissült minden. A kutyafuttában készült képeim meglehetősen vacakok lettek, nem is nagyon látszik rajtuk semmi, de majd adom a körítést.
Szóval. A bal felső képen látható a kertecske nagyobb része. Ahol úgy látszik, hogy teljesen üres a terület, ott nőnek a kis paradicsom palántáim. A melegnek köszönhetően megindultak, de még mindig nem valami óriások. Viszont a piacon vásárolt palántákon megjelentek az első kis termések:))) Van még itt pár tő zeller, bazsalikom, patisszon és növöget egy-két körömvirág. A kis járda végén található a hatalmas krumpliföld (bal alsó fotó az akar lenni). A kidobás helyett elvetett Katica gumók szépen haladnak. A virágok kipattanás előtti állapotban vannak. Eddig szerencsére nem betegeskednek.
Található még itt tök és cukkini. Jól írtam, még. Mert a nyavalyás csigák az egyik cukkinimet elrágták >:((. Fene enné a dolgukat. Pedig olyan szép volt.
Jövőre, ha időben el tudom kezdeni a veteményezést, kicsit átgondoltabb lesz itt minden (ez a terv) és több dolgot szeretnék vetni. De az idén a felszabadításé volt a főszerep, örülök, hogy legalább ezeket a növényeket volt hova elültetni:)
A kertben a virágok is szépen díszlenek. Nyílik a menyecskeszem és a sásliliom. A pistikék is virágba borultak. Bár Ricsi tegnap pont közéjük ásott egy akkora gödröt, hogy akár bele is temethettem volna (mérgemben).
Morcos Ricsi

7 megjegyzés:

Monika írta...

Szóval Ricsi Mákvirág? Kerted ékessége? :)))))

BoGyo írta...

Igen, ő az én kis mozgó "garden gnom"-om :)))

Névtelen írta...

Ricsi még morcosan is a kert legvidámabb "dísze"! :)
Van kedvenc helye a kutyusodnak? Apósoméknál, mamáméknál, és míg megvolt a kis balatoni ház, ott is mindenhol van/volt kedvenc kutyahely, ahol a hőségben szeretnek bekuckózni. Mindegyik kutya ugyanoda ásott gödröt! Mamáméknál egy nyári orgona, apósoméknál egy örökzöld került oda csak, a hatalmasra nőtt bokrok tövében meg lehetett kuckózni tovább. Már a harmadik komondor hűsöl a cirmos ciprus alatt...
Brigi

BoGyo írta...

Ahogy észreveszem, most kezdi keresni a neki tetsző helyeket. De szegénynek nincs könnyű dolga, a meglehetősen kopár udvarunkon még nincs sok bokros hely. A pistikék ahol vannak, ott van hűsebb és szemmel is tudja tartani az udvart, gondolom emiatt is ásott magának ott árkot. Majd átültetem a növénykéket és akkor mindenkinek meg lesz a boldogság. Ricsi tud hűsölni, a virágok meg megmaradnak:))

Monika írta...

Én is kihagyom a kutyusunk által tetsző helyeket-.:)))))

Juhmeli írta...

A cukkiniket nekem is befalták a dögök, de még nem adtam fel, ma vetettem megint. Nincs nyár cukkini nélkül.:)
Nálunk valószínűleg nem lesz kutyus. Ahogy elnézem magunkat, hamarabb ásunk kerti tavat, mint hogy kutya legyen. A macska és a baromfi a befutó, ásásból elég a vakondtevékenység.:)

BoGyo írta...

Jaj, én kutyabolond vagyok. Nagyon szenvedtem a lakásban, hogy nincs. Alig vártam, hogy legyen kertünk. Nem is tudnám elképzelni enélkül a kis ördögfióka nélkül. Majd megpróbálom úgy alakítani, hogy növény is legyen meg kutya is:)