2014. június 26., csütörtök

Reggeli sétám

Verőfényes napsütésre ébredtem. Olyan jó volt kinézni az ablakon és látni a gyönyörű kék eget és a fényárban úszó udvart:) Tegnap egész nap esett az eső és minden szürke volt. Estére teljesen elbúsított ez a szürkeség. A jókedvemhez úgy látszik szükség van a napocskára.
A növényekre ráfért viszont ez a nagy mennyiségű csapadék.
Szóval a szép időn felbuzdulva magamra kapkodtam a ruháimat és a lábamon csimpaszkodó Ricsivel (mindenáron meg akarja ölni a papucsom) elindultam nézelődni, hogy kivel mi újság.
Első nagy öröm a rózsaoviban ért. 
Kinyilt a Glamis Castle rózsa:)
Nagyon szép virága van. Törtfehér színű, illatát nem igazán éreztem (a bkc leírásának egy kicsit ellentmondok ezzel, de ez van, ezt láttam, azt nem éreztem).
Itt a bkc leírás:
"A Glamis Castle a történelmi angol rózsa csoport tipikus képviselője hófehér, kehely formájú virágaival.
Elég kicsi 90x75cm, de sűrűn elégazó, tömött bokorrá nő, melynek hajtásai szabadon hozzák a virágaikat.
Érdemes rendszeresen kezeli a különböző fertőzésekkel szemben. 
Illatába, mely a történelmi angol rózsák fő jegyeit tartalmazza, mirha vegyül.
Nevét a Glamis Castle-ról, az Anyakirálynő gyermekkorának helyszinéről kapta, ahol Shakespeare legendás Macbethje is játszódik.
David Austin 1992, Ausleve"
Miután a kertet megszemléztem kimentem a "veteményesbe". Itt egy kicsit kevésbé volt nagy a mosolyom, mert szegény paradicsomok nem a legjobban mutatnak, de még meg vannak és ez a lényeg.
Hozzák a kis virágaikat és némelyiken már picúr paradicsomok is vannak:) Csak a levelük elég pöndörödött. Szurkolok nekik.
A bazsalikomok élvezik ezt az esős időt, turbó növekedésbe kezdtek és végre a múltkor szerzett zeller palánták is hozzák az új leveleket. Kedden vetettem egy kis zöldbabot, remélem ki fognak hajtani, jó kis ehető sövény lenne belőlük a lépegetők mellett.
Az ősszel dugványozott kis rozmaringok szépen haladnak. Jól érzik magukat kiültetve.
Remélem olyan ügyesek lesznek mint, ami mamájuk a tanyán, mert azt már sövényvágóval kell nyírni:)
Sajnos a cukkiniket teljesen megzabálták a csigák >:( De azért nem elégedetlenkedem, mert a patisszon viszont gyönyörű és a spárga tök is virágzik:))
Ha nagyon kutatunk a képen látszik a tök virág:))
Szóval minden meg van, ha nem is burjánzik a kert, de azért legalább van valami remény:)
Még egy örömködés. A körömvirág is el kezdett nyílni:))
Szomszéd néni mesélte, hogy csinált belőle krémet régen, majd kifaggatom, hogy hogy is kell. Nagyon jó sebgyógyító, jó pár elég komoly vágást, égési sérülést helyrehozott már nálam.
Mindenkinek szép napot:)

3 megjegyzés:

Monika írta...

Azok a csigák......:( Nálam is.:( Még az apró kis csigák is zabálnak.
De ez az esővel jár,ami meg kell.Nincsen körömvirágom.,elfeledkeztem róla,pedig régen volt és nagyon szeretem!!!!Szuper kenőcsöt lehet belőle készíteni.Sok recept van,de a nénié biztosan tuti.

Juhmeli írta...

Ó, de milyen gyönyörűek az óvodások! Én is szeretnék majd egy kis gyűjteményt belőlük, de még nyújtom a percet.:)
Idén nálam is kevés a virág, a veteményesben egy sor zinnia kelt ki, semmi más. Pedig rengeteg gyönyörűséget vetettem. Égő szerelmet, törökszgefűt, kleopátra tűjét, borzaskatákat, körömvirágot, büdöskét, még a kapor sem kelt ki.
Hajrá tökök, nekem most bújik a cukkini.

BoGyo írta...

Mamka: Esténként ki szoktam menni és a vacsorázni indulókat (amit észreveszek) szépen eldobálom messzire:) De sajnos ez nem túl hatékony módszer. Valahogy turbóra kapcsolna és visszamásznak.
Meli: A tőled kapott zinniák szépen fejlődnek. Alig várom, hogy nyíljanak. A kaporral nekem sosincs szerencsém. Hiába mondja mindenki, hogy a legegyszerűbben nevelhető növény. Nálunk ha ki is kell, pár hét múlva elsorvad:( Se itthon, se a tanyán nem sikerül:(
Szép napot Nektek Lányok:)