2012. október 15., hétfő

Hétvégi ez+az

Itt az ősz. Szerencsére szombaton csodaszép nap volt. Gyönyörű napsütés, kellemes meleg. Tegnap pedig az abszolút ellentéte. Ködös, hideg idő. Bár ez semmiben nem akadályozott, végeztük a kinti munkákat tovább. A tanya előtt van pár sor szőlő, ami sajnos teljesen elfagyott a télen, illetve elég idősek is a tőkék. Úgyhogy a családi kupaktanács azt határozta, hogy kivágjuk és gyümölcsfákat telepítünk a helyükre. Egy részét most kiszedtük, de a következő hétvégéken lesz még feladat bőven. Egyenlőre elég furcsa látvány, de próbálok a gyümölcsöktől roskadozó fákra gondolni, és akkor már nem is olyan vészes.
Ezzel a kis ténykedéssel el is telt a hétvége.
Szombat reggel a reggeli cappuccino mellett figyelgettem a madarakat. Jött a szokásos banda (zöldike, tengelic, cinke). És nagy-nagy örömömre láttam egy sárgafejű királykát is. Még sosem láttam korábban. Ici-pici kis madár. Most van a vonulásuk, úgy látszik nálunk tartottak egy kis pihenőt. Meg volt a napi öröm:)
Sárgafejű királyka (Forrás: wikipedia)
Felszedtem az idei dió termést. Hmm, a múlt évi bőséghez képes ez a kis kenyérkosárnyi elég elenyésző:( De talán jövőre.


2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Ó, de szépeket láttál! Én még nem futottam össze a kismadárral, de mostanában az őszapók és a cinkék megjelentek, úgyhogy ideje lesz nekiállnom néhány madáretetőnek. A dió sok helyen teljesen tönkre ment, de mi (te is, én is) ezek szerint szerencsések vagyunk, mert a fák még megvannak:)
Kíváncsian várom a fatelepítésről a beszámolót.

BoGyo írta...

Igen, az elég katasztrófa lett volna, ha még a fa is tönkremegy:(
Remélem még az idén beleférünk a telepítésbe, de lehet, hogy csak tavasz lesz belőle. Ahogy a pénztárca engedi.