2012. október 17., szerda

Kencézek

Szeretem az illóolajakat. Főként levendula, eukaliptusz, grapefruit rajongó vagyok. Olyan jó, amikor szolidan érződnek ezek a finom illatok. Néha szoktam kutyulni házi kencéket, amikbe szintén teszek, vagy illatpárnákra csepegtetek. Csak a nagy gondom az áruk. A közel 1000 Ft-os ár nem igazán tetszik. Valamint sokszor hallottam, hogy hiába választom a drágább olajat, nem biztos, hogy jó minőségű.
A másik gondom az alkohollal van:) Na nem kell rosszra gondolni. Nézegettem természetes illatosítókat, parfümöket, amelyekhez tiszta alkoholra van szükség. Csak eddig nem találtam lelőhelyet.
Na de jött az isteni szikra. Szódabikarbonát, kakaóvajat már vettem gyógyszertárban, töredékéért a bolti árnak. Akkor ezt is megkérdezem. Úgyhogy elcaplattam a közeli patikába, előadtam a bánatom és láss csodát, már hozták is a kért dolgokat. Amikor pedig a végösszeget meghallottam, szintén elnyílt a szemem. Vettem 10 gramm levendula illóolajat 300 Ft-ért (ez a mennyiség körülbelül a gyógynövényboltban megvásárolható kis üvegcsének felel meg) illetve vettem 100 gramm alkoholt 500 Ft-ért (kb. 1-1,5 dl). Óriási vigyorral a képemen távoztam. Jöhet a kutyulás!!
Az alkohol és a levendula egyvelegből élősködő űző készül. Múltkor hallottam, hogy nagyon hatásos a fejélősködők elűzésére. Testvéreméknél 3 gyerkőc van, oviba, suliba járnak. Örökös félsz, hogy hazahoznak valamit. Remélem segíteni fog a megelőzésben! Alkoholban el kell keverni egy kis levendulát és minden reggel befújni vagy bekenni vele a fejet. Természetes, a levendula miatt kellemes illata is van és remélhetőleg hatásos!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nálam is rendszeres már esténként az aromaterápia (mécses),s szintén a levendula vezet, de a kubeba olaj is isteni. Tényleg baromi drága mulatság, de talán egészségesebb "nyugtató ill. hangulatjavító" a gyógyszereknél!Eszter

BoGyo írta...

Ezt az olajat sosem szimatoltam még. De nagyon kíváncsi lettem. Legközelebb ezt is megérdeklődöm a patikában:)

Juhmeli írta...

Mi idén még nem kezdtük el. Pedig a grapefruit nekünk is bejön. De még van kint aroma:)
Jó kavarást, szimatolást és pihenést!