2011. június 7., kedd

Cseresznyés lepény

Csináltam egy kis cseresznyés lepényt a tanyáról hozott "lopott" cseresznyéből. Így készült:
15 dkg vajat 17 dkg cukorral (elvileg 25 dkg-t írt a recept, de szerintem az rengeteg) habosra kevertem, majd hozzáadtam 3 tojást. Így kevertem jó sokáig, míg teljesen el nem vegyült minden. Hozzáadtam 1 doboz tejfölt (vagyis mivel nem volt itthon elég, ezért fele kefírt fele tejfölt), 23-25 dkg átszitált lisztet, 1 csomag vaníliás cukrot és bő fél csomag sütőport. Ezeket jól összekutyultam. Közepes tepsibe öntöttem és a tetejére szórtam a kimagozott 40-50 dkg cseresznyét. Majd megszórtam fahéjjas cukorral és beraktam a 180 fokra előmelegített sütőbe. 45-50 perc alatt megsült és szerintem nagyon jó lett :)
Tegnap vettem uborkát, hogy majd kovászolok, de emiatt a hülye idő miatt nem mertem elkészíteni, mert estére akkora égzengés lett mint a franc, meg eléggé lehűlt a levegő. Most meg tiszta felhős az ég. Jó lenne, ha délutánra kicsit javulna, mert így a hűtőben fog tönkremenni az ubcsi. :(

Nincsenek megjegyzések: