2011. június 30., csütörtök

Jelentés az erkélyről

Több-kevesebb sikerrel halad az erkélyen való kertészkedés. A nagyáruházból megmentett, leértékelt muskátlik gyönyörűen virágoznak. Szinte roskadoznak a tövek a sok virágtól. A fűszeres edényben is szépen nőnek a növények. Sok-sok finomság készült már belőlük :)
Viszont a paradicsomok elég rosszul vannak :"( Pedig már kezdenek pirosodni a bogyók! Elkapta őket valami frász. A bal felső képen látható módon elkezdtek sárgulni a levelei :((( Sajnos egyre több. Valamint maga a növény is elég soványka. Nem valami túlburjánzóak a levelei. Pedig olyan gyönyörű volt mind a két tő :( Úgyhogy kutattam. Arra jöttem rá, hogy kb. valami gomás betegség okozza ezt a levélsárgulást. Ilke kertes blogjában találtam is  egy lehetséges megoldást a növényi levek között. Talán a beáztatott zsúrló leve segítene. Úgyhogy be is áztattam egy adagot és este le is fújtam szegény betegeimet. Elvileg ez a gombás betegségekre hat. (itt találtam) Nagyon reménykedem benne, hogy működni fog, mert nem szeretném ha tönkre mennének szegény kis parkók. Aztán ahogy olvasgattam, láttam, hogy ez még nem biztos, hogy önmagában hatásos lesz, kellene egy kis bordói lé. Úgyhogy hétvégén megpróbálok beszerezni egy adaggal.

Nincsenek megjegyzések: