2011. június 8., szerda

Kovászos uborka

Mikor kell a hülye gyereknek nekiállni kovászos uborkát készíteni. A monszun idején :( Tiszta mérges vagyok. A hétfői kánikulán felbuzdulva jól bevásároltam kovászos uborkából, hogy nekiállok a gyártásnak. Erre hétfő estére akkora vihar kerekedett, hogy nem mertem megcsinálni. Persze kedden verőfényes napsütés volt, úgyhogy szidtam is magam, hogy miért nem csináltam meg. Így reménykedve a jó időben, tegnap este összeállítottam az üvegeket. Két közepes üveghez ennyi hozzávaló kellett: 24 db közepes uborka és egy jó nagy csokor kapor. Az uborkákat jól megmostam, végüket levágtam és középen beirdaltam. Bepakoltam az üvegekbe őket a kaporral és egy-egy pici gerezd fokhagymával (nem szeretjük, ha túlságosan erős benne a fokhagyma íz). Felforraltam 2 liter vizet 3 kanál sóval, majd amikor langyosra hűlt ráöntöttem az uborkákra. Lehet, hogy nem kellene megforralni a vizet, elég lenne, csak langyosítani, de nekem így vált be. Pirítottam egy-egy szelet kenyeret és az uborkák tetejére tettem. Majd kiraktam az erkélyre és most reménykedem a jó időben, de eddig sajnos nem jön. Sőt olyan sötét felhők gyülekeznek, mintha a világok harca kezdődne:( Mi lesz így szegény kis uborkáimmal? :"((

Nincsenek megjegyzések: