2012. július 24., kedd

A héten ez lesz a témám:)

Tök és cukkini (továbbra is). Tegnap este nekiálltam feldolgozni egy adagot a termésből. Kezdek kétségbe esni, mert hiába csináltam 3 féle kaját, igazán nem látszódott a mennyiség csökkenése. Utálok kidobni kaját, úgyhogy össze kell szednem magam és haladni.
Először is készítettem vacsorát. Hétvégi grillezésből maradt befűszerezett cukkini karika (új fajta faszenet vettünk és annyira rossz volt, hogy örültünk, hogy a hús megsül rajta). De nem volt kedvem sült cukkinit enni, úgyhogy átvariáltam a dolgot és felkockáztam őket. Pirítottam hagymát, erre rádobtam a cukkini kockákat, majd dobtam még rá 2 meghámozott paradicsomot. A cukkini már be volt fűszerezve borssal és fokhagymával, úgyhogy azt már nem raktam rá. De tettem még bele oregánót és bazsalikomot. Közben főztem tésztát és reszeltem sajtot. Mikor jól összefőttek a zöldségek a tésztára kanalaztam, megszórtam sajttal és már ettük is.

Aztán elkészítettem Beastie csokis-cukkinis sütijét. Nem vagyok nagy csokoládé evő, de ez a süti nekem is nagyon ízlett:)
Majd készült egy kis citromos-cukkini lekvár. Kb. 1,5 kg cukkinit meghámoztam, magtalanítottam és lereszeltem. Belereszeltem 1 citrom héját, majd 2 citrom húsát is beledaraboltam, de úgy, hogy csak a hús legyen benne, a hártya ne, mert az megkeserítheti az egészet. Hozzáadtam még 30 dkg cukrot és elkezdtem lassú tűzön főzni. Miután puhára főtt üvegekbe kanalaztam, rájuk húztam a kupakot, fejre állítottam őket egy kicsit, majd mentek dunsztolódni. Finom, citromos lekvár lett belőlük. Ma még akarok narancsosak is csinálni.
A mai projekt paradicsomos-cukkinis spagetti szósz készítése lesz :)

1 megjegyzés:

Edit írta...

Hűűű az a tésztás sajtos cukkini ott az első képen de guszta....na hétvégén lesz időm, megcsinálom :)