2012. július 25., szerda

És így tovább...

Lassan, de biztosan kezd fogyogatni a tök adag. Bár még mindig jócskán több várja a feldolgozást, mint amit eddig felhasználtam. Sajnos csak pici fagyasztónk van, úgyhogy túl sok mindent oda nem tudok behalmozni, de azért egy-két gyalult tökös zacskónak csak találtam helyet.
Tegnap vacsira készítettem cukkinikrémlevest sajtos pirítóssal. Ezt nagyon szeretjük. Azért is jó, mert pillanatok alatt megvan. Nem egy nagy tudomány. Úgy szoktam készíteni, hogy üvegesre pirítok egy kis hagymát, rádobom a meghámozott, felkockázott cukkinit, egy pici vizet öntök rá és összepárolom. Valamint nyomok még bele egy gerezd fokhagymát. Amikor megpárolódott botmixerrel összeturmixolom, majd öntök még rá vizet, hogy kellően híg legyen. Sóval, borssal, vegetával ízesítem. Mikor felforrt egy kis tejszínt öntök bele, még egyszer felforralom és kész is van. Sajtos pirítóssal isteni:)
A tegnapi másik projekt paradicsomos-cukkinis spagetti szósz készítése volt. 2 kg paradicsomból és kb. 70 dkg cukkiniből készítettem. Először 2 fej apróra vágott hagymát megpirítottam, erre rádobtam a hámozott, felaprított paradicsomot (leszűrtem a levét, hogy minél hamarabb elkészüljön), majd beleraktam az apróra kockázott cukkinit és 2 gerezd fokhagymát belenyomtam. Szépen, lassú tűzön főztem. Közben ízesítettem sóval, borssal, kakukkfűvel, oregánóval és bazsalikommal illetve dobtam bele egy kanál cukrot. (Bazsalikomból kellett a legtöbb.) Nincs meg pillanatok alatt, mert idő, mire elforrja a levét és szépen besűrűsödik. Miután kellően sűrűnek ítéltem belekanalaztam a sterilizált üvegekbe, fejre állítottam őket, majd mentek dunsztolódni. Ebből a mennyiségből 3 db Dolmio-s üvegnyi lett. Szerintem ízletes lett, úgyhogy fogok még gyártani. Nem utolsó sorban a Dolmio-s szósz töredékéből jött ki, ez is számít:)
Miközben főzőcskéztem, ismét a francba kívántam a panel konyha kitalálóját. Biztos utált főzni, mert ilyen kicsi konyhát enni és főzni szerető ember nem tervez. Kész művészet itt befőzni.
Kiegészítés: megkóstoltunk egy üveggel. Ahogy kibontottuk és beleszagoltunk, mintha a mennyországban jártam volna. Csodás illat. Az íze pedig szuper. Egyszerűen nagyszerű. Mit nekem gyári spagettiszósz:)

5 megjegyzés:

Edit írta...

Hűűű ez a spagetti szósz nagyon jó lehet. Lehet csinálnom kéne?!? :D A cukkini krémleves nálunk is sláger. Majdnem ugyanígy csinálom, csak én fele tej, fele vízzel főzöm. Nem mindig teszek tejszínt bele, csak ha van. Ja és én kaprosan csinálom, mert egyszer ilyen receptet találtam. Még az elején a ahgymára, fokhagymára dobom a kaprot. És én csak sót teszek bele. De mindegy is szerintem, mert sokféle változata lehet, de nagyon fini az biztos.

Edit írta...

Amúgy milyen tartósítószert tettél a tetejére?

Edit írta...

Na közben ösze vissza bénáztam kétszer küldtem el a hozzászólást, de közben rájöttem, hogy nem teszel semmi tartósítószert a tetejére :D azt máshol olvastam :D

BoGyo írta...

:) Nem szoktam semmit. Pont azért gyártom itthon, hogy elkerüljem őket:) Eddigi években még bevált, nem romlott meg semmi.

Juhmeli írta...

Nagyon jó ötlet ez a szósz. Bárcsak lenne már paradicsomom!