2012. július 23., hétfő

Rendületlenül terem a tök

Múlt hétvégén nem tudtunk lemenni leszedni a termést, úgyhogy szombaton kicsit remegő lábbal mentünk ki, hogy mi újság a tökföldön illetve egyáltalán a tanyán. A nagy meleg megtette a hatását. Sok-sok növény levele szinte porrá égett, a cseresznyefán egy ép levél nem maradt, nem is tudom mi lesz vele. A szamóca is elég gyászosan néz ki, nem is tudom, hogy tudok-e róla megmenteni egy-két új hajtást. A gaz bezzeg jól érzi magát, a virágoskerteket alig lehetett felismerni, úgy belehúzott a tarack:(
A tökföldön nem állt meg az élet. Ennyi idő alatt jó termetes méreteket öltött némelyik cukkini, amit kicsit sajnálok, mert én a pici, zsenge darabokat szeretem igazán. Meg annyi lett, hogy komoly fejtörést okoz, hogy mi mindent csináljunk belőle. Azt hiszem a héten minden lehetséges variációnak megpróbálom feldolgozni:)
Szépen fejlődnek a dísz és sonkatökök is. Bár a sonkám még csak 4-5 db termést láttam, viszont virág van rajtuk bőven, remélem belőlük is lesz sok finomság!
A hétvége végül is a rendbetétellel telt. Fűnyírás és gazolás ezerrel. Eszméletlen, hogy hogy el tud vadulni minden, ha nem vagyunk kint. De vasárnap olyan jó volt leheveredni és végigpásztáznia a szemünkkel a művünket, szép lett minden:)
Csak mert úgy tetszett az ég:)

3 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Hú! Lesz dolgod bőven! Nekem is a nagy szárazságban is egyik napról a másikra lettek óriásiak, pedig én is a ragadósokat szeretem. Vannak olyanok, amik végül a komposztra mennek, mert több, mint egy hét nem volt elég a feldolgozásához (az elkezdéséhez), és már itt tolonganak az újoncok.:)

Edit írta...

ÚÚÚÚ mekkora már a dísztököd. Én az idén ültettem (és életemben) először. Épp most írtam róla. Na meg a gazolásról is :)))
Hát van munka rendesen az biztos.

BoGyo írta...

Azt hiszen nem fogok unatkozni:) Tegnap este is vagy 11-ig szöszmötöltem velük és meg sem látszik a rakáson, hogy használtam el belőlük:(
A dísztökök az idén jól sikerültek. Úgy szeretem őket nézegetni, jókedvre derítenek. Eszméletlen mennyiség lejön egy tőről, nem is tudom megérteni, hogy miért adják olyan drágán az üzletekben.