2012. július 9., hétfő

Megsülünk

A hétvégét szinte egyfolytában a kerti zuhany alatt töltöttem. Nem normális ez az idő. Minden és mindenki csak a túlélésre hajt. Ha szerdán nem szaladunk le locsolni ki is pusztult volna minden. Így is elég siralmas a látvány. Megégett, ropogósra száradt levelek, kókadozó növények, kiégett fű:( Esténként életmentő locsolást tartottunk. A szamóca sanszos, hogy nagyrészt kiszáradt, ilyen rosszul még sosem festett:(
Viszont nagy örömömre az ősszel szerzett mocsári hibiszkuszról kiderült, hogy nem is olyan mocsári. Mármint bírja a strapát a homokon. Kicsit megviseli a hőség, de el van a hétvégi öntözéssel. Aminek pedig igazán örülök, hogy elkezdett virágozni!!! Nagyon szép, halvány rózsaszín virága van. Remélem továbbra is fenntartja ezt a jó szokását:) (Sajnos fotózni elfelejtettem.)
A tök birtok szerencsére továbbra is remekül van. Ontja a sok cukkinit és főzőtököt. A dísztökön most borsónyik a mókás kis termések. A sonkatök pedig most virágzik. Nem gondoltam volna, hogy lesz belőlük vmi, amikor az évek óta elhagyott területre elvetettük a magokat. Most pedig tessék, azt sem tudjuk hova tegyük őket, mert annyi van:)
Egy ismerős javasolta a kovászolt cukkinit, ki is próbáltuk. Szedtünk egy pár kisebb cukkinit, beirdaltuk mint az uborkát, majd egy vöröshagymával és egy gerezd fokhagymával üvegbe pakoltuk. A többi a szokásos eljárás, kapor, sós víz, kenyér. 2 nap alatt elkészült és nagyon finom csemege lett belőle!

2 megjegyzés:

csakBea írta...

Remélem azért nem esett végzetes kár! Mi szombaton voltunk utoljára, meglepően jó állapotban voltak a növények, sokkal rosszabbra számítottam. Azóta viszont nem tudom mi van, mindig izgulhat az ember...

BoGyo írta...

Nem egyszerű semmi. Eddig a szárazság miatt aggódtam, most meg láttam, hogy volt eső és jég a közelünkben. Remélem nekünk csak eső jutott:/ Mindig elégedetlenkedem:)