2013. szeptember 4., szerda

Lassan szüretelünk

Eltelt ez a nyár. Lassan itt az ideje a betakarításnak. Szerencsére a tavaly teljesen elfagyott szőlőnk csodát művelt, és ebben az évben eszméletlen szépen helyrejött. A tőkék roskadásig vannak fürtökkel.
Megmutatom a kis nyurga almafánkat. Ez lesz az első év, hogy végre megízlelhetjük a gyümölcsét:)
Nagyon jót tett a sok-sok eső. Szépen helyrejött minden. Amiket féltettem, hogy esetleg kisültek az óriási melegben, mert olyan rosszul festettek, ők is virulnak. Csak füvet kell nyírni, mert lassan ősdzsumbuj lesz az udvar a tanya körül:)
Elkezdtem kiválogatni a növényeket, amelyekből tudok szaporítani az új kertbe. Egész sok növény lesz így, remélem meg is fogják fogni. Persze nem bírtam ki, vittem haza díszlent, kismeténg töveket és illatos kakukkfüvet. Eddig jól vannak:)
A napraforgók csodásan virágoznak, a madarak nem bírnak várni, már eszik a magokat. A kis buták, nekik ültettem télire, de így mi fog maradni? :) A tengelicek különösen szeretik. Ha kint vagyunk télen, máshol nem is lehet őket látni, mint egy-egy virágtányéron csüngve eszegetik a magokat. 
Virágoznak a "hatalmas" őszirózsák is. Vagy 20 cm-re sikerült megnőniük:)) De aranyosak így piciként is.
Mindig van gyönyörködni való. Szeretem a szeptembert (is). Imádom a fátyolos reggeleket, az illatokat, a színeket.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Micsoda csodákban van részed nap mint nap, a mesés szőlőfürtök ahogy várják a szüretet, a gyönyörű virágok ahogy a napra mosolyognak....és rád us, hiszen észreveszed az aludni készülő természet minden apró szépségét...

BoGyo írta...

Mindig tartogat számunkra valamilyen szépséget a természet:) Szeretem megkeresni őket:)